جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سینمای دینی

تهیه کننده سینمای ایران تصریح کرد: تعامل حوزویان و سینماگران در امر ترویج سبک زندگی دینی کمک شایان توجهی می کند.

سید غلامرضا موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته باید شرایط و زمینه های این تعامل و گفت و گو به خوبی در جامعه ما فراهم شود، که بی شک اولین لازمه آن درک مناسب و ایجاد تفاهم است.

وی افزود: به نظر بنده گاهی اوقات برخی سوءتفاهم ها و مسایلی در این خصوص مطرح می شود که وجودشان به نفع کشور و نظام ما نیست و ما باید کاری کنیم که در سایه تعامل مناسب حوزه و سینما، در نهایت پیام اصیل دین بدون پیرایه در جامعه منتقل شود.

این تهیه کننده باسابقه سینما گفت: از سویی نباید وضع طوری باشد که عده ای فکر کنند هر چه آن ها می گویند حرف اسلام است و طرف مقابل هر چه بگوید لزوماً خلاف دین و شریعت است.

وی یادآور شد: به نظر بنده سینماگران در بسیاری از مواقع می توانند به انتقال آموزه های دینی و تبیین احکام و خداشناسی و ترویج سبک زندگی دینی کمک کنند، منتهای مراتب لازمه این کار این است که می بایست تعامل و هم اندیشی میان حوزه و سینماگران شکل بگیرد.

موسوی در خاتمه گفت: نباید وضع به گونه ای باشد که بین سینماگران و فیلمسازان برای نزدیک شدن به حوزه یک تردید و یا هراسی وجود داشته باشد، بلکه اگر این هم فکری و هم اندیشی ها وجود داشته باشد، قطعاً وجود آن به سود جامعه ماست که البته در این همفکری ها و تعاملات نیاز به سعه صدر و صبوری داریم تا نتیجه مورد نظر محقق شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha