جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام افشار

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین گفت: عاشورا یک حادثه زنده و در حال تکرار مدام و مستمر است و آنچه در کربلا بر امام حسین و خاندان و یارانش گذشت، نمایش همه ارزشها و خوبیها در برابر همه زشتی ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار در اجتماع بزرگ عزاداران حسینی، طلاب و اساتید مدارس علمیه قزوین در موکب 950، گفت: همه ابعاد اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، انسانی و  نورانی اسلام در واقعه کربلا در برابر حیوانیت و سبوعیت طرف دیگر این رخداد، به نمایش درآمد.

وی افزود:  نمایش تقابل زشتی و زیبایی، خوبی و بدی و جاذبه های شیطانی و الهی که در عاشورا به اوج رسید، هر روز در جان و قلب ما تکرار می شود. ما هر روز در معرض امتحان هستیم و بر ماست که در این مصاف حداقل به این توصیه سیدالشهدا را که اگر آزاد نیستید، آزاده باشید، مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مصاف بین خیر و شر در عرصه های دیگر از جمله در عرصه جهانی نیز در جریان است و ما موظف به دفاع از اسلام نبوی، علوی و حسینی در برابر یزیدیانی هستیم که در یک حمله 700 زن و کودک و مرد بیگناه را در یمن به خاک و خون می کشند و از خداوند می خواهیم که شر آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود را از سر جامعه اسلامی برطرف کند و مسلمانان را به وحدت و پیشرفت رهنمون شود.

حجت الاسلام افشار با بیان این که هیچ نقطه ضعفی در اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا نبود و آن‌ها در اوج مقام تسلیم قرار داشتند، اظهار کرد:  حادثه عاشورا یک جنگ همه جانبه از لحاظ نظامی و فرهنگی بود، شیطان حق و باطل را با هم آمیخته می‌کند و در چنین موقعیتی، تشخیص برای انسان سخت می‌شود و او فریب می‌خورد، در حادثه عاشورا هم حق به صورت محض و هم باطل به صورت محض ارائه شد.

وی به حضور طلاب مدارس علمیه قزوین در این همایش بزرگ معنوی اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه امسال هم با همکاری و هماهنگی خوب مدیریت حوزه علمیه استان و بعثه مقام معظم رهبری توانستیم حدود 300 نفر از طلاب حوزه استان را به این همایش بزرگ معنوی اعزام نماییم.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین ادامه داد: در مسیر نجف به کربلای معلی، طلاب حوزه علمیه در برخی از موکب ها برنامه سخنرانی و زیارت عاشورا و مراسم سینه زنی داشتند که باعث استقبال بی نظیر زائرین پیاده اربعین حسینی قرار گرفت.

حجت الاسلام افشار همچنین از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و سازمان فرهنگی و  ورزشی شهرداری قزوین در همکاری با حوزه استان قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha