پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام آشوری

حوزه/ حجت الاسلام آشوری تصریح کرد: پیاده روی اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است و خودمان را در این ایام آماده می کنیم تا آماده ظهور شویم و بدانیم هر کسی که خدا بخواهد، نور محبت اباعبدالله الحسین (ع) را در دلش قرار می دهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین،حجت الاسلام حسین آشوری در جمع زائرین پیاده اربعین حسینی در عمود شمار 810 مسیر نجف به کربلای معلی اظهار کرد: جمهوری اسلامی علاوه بر بستن پرونده حضور آمریکا در ایران و کاهش چشمگیر سلطه و قدرت این کشور در جهان، توانسته است در حوزه های مختلفی خود را به اوج برساند و نکته قابل توجه این است که نوکران استکبار پوچ و بی چیز هستند در حالی که ما با مبارزه و پایداری ارزش و جایگاه ویژه ای برای خود ساخته ایم.

وی به گردهمایی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین کارگاه تربیت خانواده به سبک حسینی در حال برگزاری بوده که در این کارگاه سبک‌های مختلف زندگی اسلامی، علوی و فاطمی به چشم قابل مشاهده و لمس است.

حجت الاسلام آشوری ادامه داد: این کارگاه تربیتی بدون هیچ تبلیغات و دعوت از جانب هیچ نهاد دولتی و وعده مادی برگزار می‌شود و تمام شرکت‌کنندگان در آن با کوله باری از معرفت حسینی به منزلگاه خود باز می‌گردند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: لحظه زیارت اباعبدالله الحسین(ع) فرصت اندیشیدن، تفکر و ذکر است و باید هر قدمی که بر می داریم کاری کنیم که محتوا داشته و معنا دارباشد و از این فرصت بی نظیر برای ذکر و تفکر استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: اربعین قرار است تکلیف آینده جهان را مشخص کند و اربعین تفسیر کلام حضرت زینب(ع) است که فرمودند من جز زیبایی در کربلا ندیدم؛ در حالی که برادر بزرگوارشان در کربلا به شهادت رسیده بود. یکی از تفسیرهای جمله حضرت زینب کبری(س)، همین اربعین، عزت، اقتدار و حماسه ای است که در پیاده روی اربعین شکل گرفته است.

حجت الاسلام آشوری بیان داشت: پیاده روی اربعین گام نهادن در راه انتظار و ظهور است و خودمان را در این ایام آماده می کنیم تا آماده ظهور شویم و بدانیم هر کسی که خدا بخواهد، نور محبت اباعبدالله الحسین(ع) را در دلش قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نشانه های مومن زیارت اربعین است،ادامه داد: سالهاست که مردم عراق از زائران حسین(علیه السلام) در کربلا پذیرایی می‌کنند و هر سال که می‌گذرد شور و نشاط بیشتر شده و می‌توان گفت که از کل دنیا به سمت کربلا راه می‌افتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha