جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین همایش «اقلیت‌های دینی» در مراکش برگزار می‌شود

حوزه/ نخستین همایش اقلیت های دینی با عنوان «آزادی وجدان و باور: مرز بین شناخت و همزیستی» به منظور بحث و ارزیابی در خصوص مسئله «انزوا و محرومیت درمیان جوامع اقلیت‌های دینی» در رباط پایتخت مراکش برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از  moroccoworldnews، نخستین همایش «اقلیت‌های دینی» در مراکش، روز 18 نوامبر 2017 به منظور بحث و ارزیابی در خصوص مسئله «انزوا و محرومیت‌ها در میان جوامع اقلیت‌ها با حضور برخی شخصیت‌های دینی در شهر رباط پایتخت این کشور برگزار می‌شود.

به گفته کمیته «رسیدگی به امور اقلیت‌های مذهبی درمراکش» که برگزاری این همایش را نیز عهده‌دار هستند، هدف این همایش دینی با عنوان « آزادی وجدان و باور: مرز بین شناخت و همزیستی»، ارزیابی مشکلات عدیده رو درروی جامعه اقلیت‌های مذهبی در مراکش خواهد بود.

جواد الحمیدی، هماهنگ کننده این همایش درباره مسائل پیش روی اقلیت‌های دینی در کشور مراکش به خبرنگاران گفت: این گروه‌های مذهبی علی‌رغم کوچک بودنشان دائما با «محرومیت‌ها و آزار و اذیت‌های منزوی کننده‌ای» در جامعه مراکش روبرو هستند. شرایطی که سبب شده فعالان حقوق بشر و رهبران مذهبی را به واکنش وادار کند.

الحمیدی که سرپرستی یک سازمان آزادی مذهبی را نیز به عهده دارد گفت: جلوگیری اقلیت‌های مذهبی از پرستش آزادانه سبب شد سازمان دهندگان را به فکر ایجاد سازمانی برای رسیدگی به چالش‌های مشترک پیش روی اقلیت‌های دینی در کشور انداخته است. با وجود این که شاه مراکش پیشتر اظهار داشته که نظر مثبتی نسبت به جمع‌گرایی مذهبی دارد و پیامی نیز در این خصوص صادر کرده، اما اقلیت‌های دینی هنوز با مشکلات زیادی در کشور مراکش روبرو هستند.

طبق گزارش دفتر امور دموکراسی، حقوق بشر و کار ایالات متحده، اقلیت‌های مذهبی در مراکش از جمله شیعیان، مسیحیان و یهودیان کمتر از 1 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و همواره مورد سرکوب و آزار و اذیت قرار دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha