پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: اربعين ظرفيتي است که در پرتو آن بايد فرياد امام حسين (ع) را به همه عالميان برسانيم، اربعين قطعه‌اي از عنايات و تجليات خداوند بر قلوب پاک انسان‌ها در طوف قبر امام حسين(ع) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در پیامی به کنگره بین المللی لقاء الحسين(عليه السلام) در نجف اشرف اظهارداشت: اربعين حسيني و راهپيمايي به سوي کربلاي معلّي، همانند سپري است که شيعه و مکتب اهل بيت را حفظ مي‌کند. ترديدي نيست که کاروان عظيم اربعين موجب سرور و خوشحالي امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف است. بايد پيوند بين عزاداران حسيني و آن امام حي را در اربعين استحکام بخشيم.

مشروح پیام این عضو جامعه مدرسین به این شرح می باشد:

قال الامام ابو عبد الله الصادق عليه السلام في حديث: إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)... يَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ هُوَ أَعْرَفُ بِحَالِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ، وَ بِدَرَجَاتِهِمْ وَ مَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِنْ أَحَدِكُمْ بِوَلَدِهِ، وَ إِنَّهُ لَيَرَى مَنْ يَبْكِيهِ فَيَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ يَسْأَلُ آبَاءَهُ (عَلَيْهِمُ السَّلَامُ) أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لَهُ، وَ يَقُولُ: لَوْ يَعْلَمُ زَائِرِي مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَهُ لَكَانَ فَرَحُهُ أَكْثَرَ مِنْ جَزَعِهِ‏، وَ إِنَ‏ زَائِرَهُ‏ لَيَنْقَلِبُ‏ وَ مَا عَلَيْهِ مِنْ ذَنْب‏. (الأمالي للطوسي / 54)

با فرا رسيدن اربعين حسيني، دل‌هاي همه عاشقان و زائران ابا عبد الله الحسين عليه السلام، بي‌قرار در زيارت آن حضرت و رسيدن به حرم آن امام است. ترديدي نيست که در عصر حاضر، بوي امامت فضاي جهان را در بر گرفته و راه و هدف امام حسين عليه السلام مورد توجّه جوانان و انسان‌هاي بزرگ گرديده است.

اربعين ظرفيتي است که در پرتو آن بايد فرياد امام حسين عليه السلام را به همه عالميان برسانيم. اربعين قطعه‌اي از عنايات و تجليات خداوند بر قلوب پاک انسان‌ها در طوف قبر حسين عليه السلام است. با اربعين، عزت و عظمت مسلمانان و شيعيان در برابر ظالمين و مستبدين، اثبات مي‌شود. با راهپيمايي اربعين است که همه عزاداران و پيروان حسين به علي عليهما السلام، فرياد آمادگي شهادت و لقاء الهي را سر مي‌دهند.

اربعين حسيني و راهپيمايي به سوي کربلاي معلّي، همانند سپري است که شيعه و مکتب اهل بيت را حفظ مي‌کند. ترديدي نيست که کاروان عظيم اربعين موجب سرور و خوشحالي امام زمان عج الله تعالي فرجه الشريف است. بايد پيوند بين عزاداران حسيني و آن امام حي را در اربعين استحکام بخشيم.

حرکت ميليوني اربعين موجب نصرت اسلام و رسول خدا صلي الله عليه وآله است.

با اين حضور و با اين حماسه به فرمايش امير المؤمنين عليه السلام که فرمودند: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اطَّلَعَ إِلَى الْأَرْضِ فَاخْتَارَنَا وَ اخْتَارَ لَنَا شِيعَةً يَنْصُرُونَنَا وَ يَفْرَحُونَ‏ لِفَرَحِنَا وَ يَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا وَ يَبْذُلُونَ أَمْوَالَهُمْ وَ أَنْفُسَهُمْ فِينَا أُولَئِكَ مِنَّا وَ إِلَيْنَا؛ عينيت بخشيده مي‌شود. مبارک باد اين حضور، وخوشا به حال کساني که در اين ميقات عظيم حسيني، با لبيک به آن حضرت، آمادگي خويش را براي قرباني شدن در مناي ايشان اعلام مي‌دارند.

به شما بزرگواران و اصحاب فرهنگ و علم، شما ميهمانان اين همايش معظم، درود مي‌فرستم؛ شما در اين نشست به دنبال اثبات اين مطلب هستيد که راه لقاء خدا از طريق لقاء الحسين عليه السلام است. شما در صدد تحکيم پيمان امت و امامت هستيد، شما در صدد مقابله با کفر جهاني و ظلم يزيديان زمان هستيد، شما به دنبال احياء نفوس انسان‌ها تحت لواء پرچم حسيني هستيد. درود خدا و ملائکه بر شما، درود انبياء و ائمه طاهرين صلوات الله عليهم اجمعين بر شما باد. اين منت و لطف را شاکر باشيد که همه شما و همه زائران مورد عنايت خاص ابا عبد الله الحسين عليه السلام هستيد. اميد آنکه آثار و برکات فراواني بر اين همايش مترتب باشد. از همه کساني که در تشکيل اين حماسه نقش دارند کمال تشکر را دارم.

والسلام عليکم و رحمة الله وبرکاته

کمترين خادم امام حسين(ع)

محمد جواد فاضل لنکراني

قم مقدسه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha