جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رائفی پور

حوزه/ پژوهشگر حوزه مهدویت گفت: مانور عظیم اربعین با آن که کمک‌هایی از دولت‌ها می‌شود ولی حرکتی مردمی بوده و‌ به‌ نوعی مانور ظهور است چرا که همه کسانیکه در این مانور عظیم حضور پیدا کرده اند با عزم و اراده ای راسخ پای در میسر قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، علی‌اکبر رائفی‌پور در دومین شب از سلسله سخنرانی خود در موکب مع امام المنصور (مسجد مقدس جمکران)، با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین اظهار داشت: بسیاری از زائران مسیر اربعین شاید در زندگی‌های شخصی کارهای مختلفی انجام دهند ولی وقتی در این مسیر قرار می‌گیرند زندگی عادی خود را کنار گذاشته و سبک زندگی آن متفاوت می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسیر اربعین حتی گریه برای امام حسین(ع) هم متفاوت با دیگر اهل‌بیت(ع) است، افزود: نخستین ویژگی پیاده‌روی هیجان‌انگیز بودن و شورانگیز بودن آن است که اربعین را با دیگر برنامه‌ها متفاوت کرده است.

این محقق و پژوهشگر حوزه مهدویت، وجود عزم و اراده را دومین ویژگی راهپیمایی عظیم اربعین دانست و گفت: افراد در این مسیر گویا همه به دنبال فتح بوده و برای رسیدن به خواسته معنوی خود در کنار سختی‌ها، با عزم و اراده به دنبال طی کردن مسیری برای رسیدن به وعده‌گاهشان با امام حسین(ع) هستند.

وی با تأکید بر اینکه به خاطر گم کردن هدف و اراده، در برگشت از مسیر دوباره به چرخه زندگی قبلی خود باز می‌گردیم، ابراز کرد: چیزهایی در این مسیر می‌بینیم که در هیچ جای دنیا شاهد نیستیم،و در این مسیر افراد برای رسیدن به متاعی نفیس بدون درگیری در حال مسابقه هستند.

رائفی‌پور یکی از اقدامات شیطان را گول زدن برای تضعیف اراده و واگذاری آن به آینده برشمرد و عنوان کرد: سخاوت و گذشتن از پول یکی دیگر از ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین است و در شرایطی که ما صبح تا شب در زندگی خودمان به دنبال پول هستیم به اربعین که می‌رسد می‌بینیم که همه به‌اندازه وسع خود سخاوت داشته و در حال پول خرج کردن و خدمت به خادمان هستند.

وی با بیان اینکه خداوند برای بندگان بدش مکر می‌کند که یکی از آن‌ها پول‌دار کردن آن‌ها و عدم توفیق خرج آن است، تصریح کرد: مسیر اربعین، مسیر بخشندگی است و مردم بدون هیچ چشمداشتی در حال انفاق هستند.

استاد دانشگاه، مصالحه را یکی دیگر از ویژگی‌های پیاده‌روی اربعین ذکر کرد و افزود: در این مسیر معنوی همه بدون درگیری و دعوا در حال تردد و خدمت به زائران کشورهای مختلف هستند و این در شرایطی است که ما در زندگی عادی مدام در حال درگیری با پیرامون خود هستیم.

وی با تأکید بر اینکه برابری در کنار ایثار و کمک کردن به دیگران از ویژگی‌های دیگر این پیاده‌روی است، ادامه داد: مانور عظیم اربعین باآنکه کمک‌هایی از دولت‌ها می‌شود ولی حرکتی مردمی است و عمده کارها بر عهده مردم است و همه در کنار هم در حال خدمت‌رسانی هستند و پیاده‌روی اربعین به‌نوعی مانور ظهور است.

پژوهشگر حوزه مهدویت با اشاره به اینکه یکی از کارهای ابلیس ترویج نژادپرستی است، اظهار داشت: مردم در راهپیمایی عظیم اربعین بدون توجه به نژاد، گرایش دینی و زبان در کنار یکدیگر در حال حرکت و شرکت در برنامه جهانی اربعین هستند

وی با انتقاد از برخی جریان‌ها که در حال کمرنگ کردن رود جاری اربعین و تبدیل آن به چشمه‌های جدا از یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: ساختاری در اینجا در حال تشکیل است که همه در کنار هم در حال آماده شدن برای ظهور هستیم و این مراسم برای جداسازی از زندگی عادی و مهیا شدن برای زندگی آخرالزمانی تشیع در جهان است

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha