شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: امروز راهکار کلیدی ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بیکار دانشگاهی در کشور، عمل به اقتصاد مقاومتی در همه سطوح است.

حجت الاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با تاکید بر این که ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازمند اجرایی کردن مولفه ها و شاخصه های مطرح در اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: مسئولان و دولتمردان باید در درجه اول اعتقاد و باور به اقتصاد مقاومتی داشته و در وهله بعد زمینه ها و بسترهای عملیاتی شدن آن را فراهم کنند.

وی افزود: در سیاست های اقتصاد مقاومتی بر روی بحث اقتصاد درون زا تاکید می شود که به طور خاص در کلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای دارد.

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم همچنین با بیان این که یکی از بهترین ظرفیت ها و توانمندی های کشور ما داشتن نیروی جوان تحصیلکرده و توانمند است، اضافه کرد: مقصود از درون زایی و برون گرایی این است که ما در تولید و ایجاد اشتغال به ظرفیت های اقتصادی و انسانی درون کشور متکی باشیم که بارزترین مصداق آن همین جوانان دانش آموخته، مستعد و آماده به کار است.

وی گفت: با توجه به این که ما در کشورمان از مزیت های منطقه ای بسیاری بهره مند هستیم، باید این ظرفیت ها به فعلیت درآید و اگر این طور شد دائماً اقتصاد ما در مسیر رشد و زایش و بالندگی قرار می گیرد و به جایگاه با ثبات و بهتری از حیث شاخص های اقتصادی دست می یابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha