جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری عضو خبرگان

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: اقتصاد امن در سایه عدم نگاه به بیرون و تکیه بر درون کشور، محقق می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی اشکوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که اصلی ترین راه مقابله با مشکلات اقتصادی کشور بعد از توکل بر خدا، اتکای به توانمندی های داخلی است، اظهار داشت: ما اگر بخواهیم که در برابر تحریم ها و فشارهای بیگانگان به خصوص آمریکایی ها مقاوم باشیم و مصونیت داشته باشیم باید اقتصاد مقاومتی را در همه ابعادش محقق سازیم.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، اقتصاد امن باید داشته باشیم؛ اقتصادی که با عربده و گستاخی فردی چون ترامپ ، ستون ها و پایه های نلرزد و استوار و محکم باقی بماند.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به این که دشمنان ما به خصوص آمریکایی ها بارها ثابت کرده اند که نمی شود به آن ها هیچ اعتمادی کرد، گفت: ما نباید هیچ گاه از یاد ببریم که دشمن به هر حال دشمن است و به دنبال دشمنی و از این رو باید با تقویت درون ، کاری کنیم که آن ها نتوانند به بهانه های مختلف به ما ضربه بزنند.

وی با بیان این که پرهیز از وارادات بی رویه و آگاهی بخشی به مردم در این باره از جمله ضروری ترین مسایل امروز کشور است، ابراز داشت: اگر ما حقیقتاً می خواهیم که وابسته به بیگانه نباشیم باید در درجه اول نسبت به نظام مصرفی خود در داخل کنترل داشته و جلوی واردات بی رویه و غیرضروری را بگیریم چرا که در غیر این صورت نمی توانیم روی داشته های خود تکیه کرده و به تقویت تولیدات ملی بپردازیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: در این بین رسانه ها، مسئولان و خود مردم وظیفه دارند که زمینه تشویق و ترغیب به مصرف کالای داخلی و نیز پرهیز جدی از مصرف کالای خارجی به خصوص در جایی که نمونه های مشابه داخلی آن وجود دارد را فراهم کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha