پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مریم معین الاسلام

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) تصریح کرد: اصلاح فرهنگ عمومی همت و اراده همه مردم و مسئولان جامعه را می طلبد.

خانم مریم معین الاسلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت 14 آبان ماه، روز فرهنگ عمومی، ابراز داشت: البته فرهنگ عمومی معنا و مفهوم گسترده ای دارد، اما اجمالاً این که فرهنگ عمومی مؤلفه‌هایی از فرهنگ است که تأثیرات آن عام و فراگیر است و عموم مردم در کیفیت آن نقش دارند.

وی افزود: در واقع فرهنگ عمومی از نوع و شیوه رفتارهای عمومی مردم یا عرف و عادات و رسوم و زبان ساخته شده و یا تأثیر مشهود می‌پذیرد و اغلب جنبه‌‌‌‏ها و عرصه‌‌‌‏های زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌‌‌‏دهد.

رییس موسسه علمی و فرهنگی زنان منتظر، با اشاره به دغدغه های بسیار جدی مقام معظم رهبری نسبت به فرهنگ عمومی، گفت: تقویت نظم و انضباط در کشور، تعهد و وجدان کاری، ارتقای سطح دغدغه مندی و غیرت دینی و ملی ، دین باوری و توجه بیشتر به مقولات اخلاقی از جمله تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این خصوص است که هم مردم در این باره باید احساس وظیفه کنند و هم مسئولان و دولتمردان خاصه مسئولان نهادها و دستگاه های متولی امور فرهنگی در کشور.

وی با بیان این که اصلاح فرهنگ عمومی، نیازمند همت و اراده همه مردم و مسئولان است، خاطرنشان کرد: اساساً فرهنگ مهمترین و کلیدی ترین ابزار حفظ هویت یک جامعه است و از سویی تغییرات فرهنگی نیز زمان بر است و یک شبه حاصل نمی شود، بنابر این برای اصلاح امور فرهنگی خصوصاً در آن مواردی که متوجه فرهنگ عمومی می شود باید برنامه ریزی دقیق و بلندمدت داشت و زمینه ها و بسترها را در جامعه برای تحقق این مهم فراهم کرد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha