جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحی نیا

حوزه/رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم به‌زودی در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مجید صالحی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: دوره تربیت مربی تجوید قرآن کریم با همکاری دانشکده علوم قرآنی ویژه عموم با حضور اساتید کشوری به‌زودی در استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تجوید در لغت به معنای تحسین و نیکو گردانیدن و در اصطلاح ادای صحیح هر حرف از مخرج خود همراه رعایت صفات ذاتی و عارضی آن حرف است، افزود:  مربی تجوید نیز به شخصی که توانایی آموزش مبانی زیباخوانی و صحیح خوانی قرآن را دارا باشد گفته می­شود.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره آموزشی گفت:  ترويج و تعميق فرهنگ غني قرآن كريم و توسعه فراگير انس با قرآن در جامعه و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در زمینه­ی آموزش تجوید قرآن کریم از جمله اهداف کلی برگزاری این دوره آموزشی است.

وی همچنین آشنايي مربيان با مباني كلّي آموزش تجوید قرآن كريم، آشنايي با فنون و مهارت‌هاي عمومي کلاس داری، آشنايي با فنون و مهارت‌هاي اختصاصي كلاس‌هاي تجوید قرآن كريم، تقويت توان کلاس داری شركت‌كنندگان از طريق كارگاه عملي آموزش کلاس داری و آشنايي با مباني تعليم و تربيت اسلامی را از جمله اهداف جزئی برگزاری این دوره آموزشی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره  کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن نیز خبر داد و گفت: تلاشمان این است این دو دوره هم‌زمان برگزار شود.

وی با بیان اینکه در پایان دوره به مربیانی که حد نصاب لازم امتیاز را کسب کنند مدرک مربی‌گری اعطا خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در این دوره‌ها با داشتن شرایط لازم می‌توانند به اداره کل اوقاف استان، دانشکده علوم قرآن یا ادارات اوقاف شهرستان‌های محل سکونت خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha