پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبد الله متقی زاده صدا و سیما

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه فرهنگ و ارتباطات اسلامی دانشکده صدا و سیما تصریح کرد: گذراندن عمر به بطالت و نیز دچار شدن به امور لهو و لعب از جمله آفات افراط در انجام بازی های رایانه ای است.

حجت الاسلام عبدالله متقی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با اشاره به رشد سریع و چشم گیر ابزارهای تکنولوژیک در جهان امروز، اظهار داشت: هر جامعه ای که می خواهد از وضعیت سنتی به وضعیت مدرن گذر کند، چنانچه ابزارهای مدرن یک باره وارد آن شود، جامعه دچار تاخر فرهنگی می شود به این معنا که ملاحظه می گردد که ابزارها و وسایل تکنولوژی آمده اما فرهنگ استفاده از آن هنوز وارد نشده است.

وی افزود: از سویی ما در آموزه های دینی خود داریم که باید برای وقت و عمر اهمیت بسیاری قائل شد، چه آن که اساساً وقت تلف کردن برای انسان مومن و مسلمان پسندیده نیست.

این کارشناس علوم ارتباطات همچنین با بیان این که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه به خصوص نسل جدید وقت بسیاری را صرف شبکه های اجتماعی و یا بازی های رایانه ای می کنند، گفت: از منظر آموزه های دینی و قرآنی ما به عنوان یک انسان موحد در درجه نخست باید جوابگوی عمر خود در قیامت باشیم؛ لذا صرف وقت بیهوده در فضای مجازی و سرگرم شدن بیش از حد به این امور به هیچ وجه مناسب نیست و باید این سبک زندگی غلط را اصلاح کرد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت وقتی بدتر می شود که به واسطه برخی شبکه های اجتماعی یا بازی های رایانه ای خدای ناکرده انسان دچار معصیت و لهو و لعب شود.

حجت الاسلام  متقی زاده همچنین افزود: از سویی برخی بازی های رایانه ای به گونه ای است که به طور غیرمستقیم آموزش هایی به کاربران می دهد که با سبک زندگی دینی و اعتقادات و باورهای اسلامی و ملی ما به طور جدی منافات دارد.

وی اضافه کرد: در تحلیل برخی بازی ها ما مشاهده می کنیم که آن ها پیام خلاف دین و بلکه عفت عمومی را رواج می دهند و انسان را به شرایطی می برند که با تفکر و اندیشه دینی سازگاری ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما بیان داشت: ما در آموزه های دینی و قرآنی خود داریم که به غذایی که می خورید دقت کنید و البته در این جا صرفا منظور صرفاً غذای خوراکی نیست بلکه طعام معنوی را هم شامل می شود و به خصوص در زمانه کنونی فیلم ها، سریال ها ، شبکه های اجتماعی و بازی های رایانه ای حاوی خوراک ها و غذاهای معنوی هستند که می توانند اثرات نامطلوبی بر روح و روان انسان داشته باشند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha