چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام  محمد چهل اخترانی

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: پیاده روی عظیم اربعین ، تجلی محبت و معرفت بالای محبان سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین چهل اخترانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حضور ده ها میلیون زایر عراقی و ایرانی و پاکستانی و دیگر کشورها در مراسم پیاده روی اربعین نشان می دهد که امروز محبت امام حسین(ع) عامل نزدیکی قلوب و اتحاد شیعیان و مسلمانان است.

وی همچنین افزود: بی شک بهترین فرصت برای هیئات مذهبی جهت انجام امور فرهنگی و تبلیغی ، حضور در مراسم اربعین است چه آن ها که در نجف و کربلا و یا بین مسیر با احداث موکب مستقر می شوند و چه آنها که در همین ایام در شهر مقدس قم برنامه دارند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در تعبیری لطیف و پرمعنا در وصف اربعین حسینی فرمودند که این نقطه آغاز جاذبه مغناطیس حسینی است و حقیقتاً نیز این گونه است؛ چرا که ما برخی از آثار و برکات این مغناطیس بسیار پرجاذبه را در سال های اخیر به عینه مشاهده کرده ایم که چگونه مردم ایران و به خصوص عراق از زندگی و مال و آبرو و وقت خود برای هر چه با عظمت برگزار شدن این برنامه صرف می کنند.

رییس شورای هیئات مذهبی قم همچنین با اشاره به وجود بیش از هزار و 700 هیات مذهبی در استان قم گفت: هیئاتی که در قم در این ایام حضور دارند در روز اربعین از نقاط مختلف شهر به حالت عزا به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) رهسپار می شوند و همچنین برنامه های مختلفی در سطح شهر از شب اربعین تا شام اربعین برگزار می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha