شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رونمایی از کتاب درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین

حوزه / در حاشیه نشست علمی «توسعه فرهنگ اربعین» که امروز در مرکز پژوهش های اسلامی رسانه برگزار شد از دو اثر اربعینی این مجموعه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی «توسعه فرهنگ اربعین؛ ضرورت جهان امروز» پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام  حبیب الله بابایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این نشست علمی از دو اثر علمی و فرهنگی و پژوهشی این مرکز رونمایی شد؛ اثر اول در بخش گروه اسلامی و مناسبت های این مرکز منتشر شده است که در واقع یک فصلنامه علمی است.

اثر دیگری که در این نشست رونمایی شد، کتاب درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین حسینی است که به قلم محمد رضایی نگاشته شده است.

گفتنی است: در این نشست علمی دکتر محمد حسین ظریفیان مدیرکل پژوهش‎های اسلامی رسانه نیز به ذکر مباحثی پیرامون آثار علمی این مجموعه و اهمیت و جایگاه اربعین حسینی(ع) در نظام فهم دینی و منتظرانه پرداخت.

وی در خصوص این دو اثر علمی نیز گفت: دو اثر اربعینی در دفتر پژوهش های کاربردی دین و رسانه و گروه انقلاب اسلامی تاریخ و مناسبتها به مناسبت اربعین منتشر شده است؛ در اولین اثر که مرتبط به فصلنامه اشارات است، ویژه نامهای در خصوص اربعین منتشر شده است و برخی محتواها در اختیار برنامه سازان و پژوهشگران سازمان نیز قرار گرفته است.

مدیرکل پژوهش‎های اسلامی رسانه بیان کرد: کتاب درآمدی بر چیستی و چرایی اربعین حسینی است با مشارکت اداره کل روابط عموم سازمان صداوسیما منتشر شده است و در سطح سازمان نیز توزیع خواهد شد؛ اگر کار علمی در خصوص اربعین انجام ندهیم قطعا دشمنان کارهای ضد اربعینی انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که مناسکی چون اربعین و نیمه شعبان از روح مردمی تهی شود؛ در گذشته مردم فعالیتهای این چنینی را مدیریت میکردند، ولی هرچقدر مردم حس کنند که فعالیت دولتی شده است حضور کمرنگ تری خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha