پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام افشار

حوزه/ مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی قزوین از بازدید روزانه ۱۰۰۰ نفر از غرفه فرهنگی موکب حوزه علمیه این استان در کربلای معلی خبر داد.

حجت الاسلام  عباس افشار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در قزوین، به مسئله پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: مراسم اربعین حسینی نشان دهنده این است که اعتقاد به امام حسین (ع) محور  اتحاد مردم است و خوشبختانه روز به روز و سال به سال مراسم اربعین باشکوه تر می شود.

وی با بیان اینکه همه امور زیارت اربعین را در حکومت مهدوی می‌بینیم، تأکید کرد: در پیاده‌روی و زیارت اربعین هیچ فقر و ناامنی دیده نمی‌شود و کسی غذا را نزد خود نگه نمی‌دارد و انفاق می‌کند واین شاخصه را در حکومت مهدوی می‌بیینم که هیچ کسی فقیر نخواهد بود و هیچ شخصی، غذا را برای خود نگهداری نمی‌کند.

 مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین استان قزوین با بیان این که پیاده روی اربعین در اخلاق انسان اثر می‌گذارد، با ذکر مثالی در این مورد اظهار کرد:  کسی که اهل تنبلی و کسالت باشد در جریان اربعین حسینی پرجنب و خروش است، بنابراین ضمیر انسان ضابط کامل این شخص می‌شود که همه قوانین و امور را درک کند.

حجت الاسلام  افشار تصریح کرد:  وقتی انسان به پیاده‌روی اربعین می‌رود ذات خود را فراموش می‌کند و در مقابل خودش فقط خدا را می‌بیند.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین استان قزوین به موضوعات فرهنگی در ایام اربعین حسینی اشاره و عنوان داشت: مبنای گروه فرهنگی موکب حوزه علمیه قزوین  اقدامات فرهنگی و تبلیغی است، چراکه اربعین کار فرهنگی محسوب می‌شود و در سالهای اخیر این فرهنگ در جامعه تسری یافته است.

حجت الاسلام افشار با بیان این که فرهنگ پایای اربعین در سالهای اخیر همانند موج شکل گرفته، تصریح کرد: نباید به اربعین تنها براساس موضوع تصدی‌گری نگریسته شود، چراکه در آن‌ صورت نوعی آسیب محسوب می‌شود و بنابراین باید به موضوع محتوایی و فرهنگی توجه شود.

وی به اقدامات فرهنگی موکب حوزه علمیه قزوین، تصریح کرد: در این موکب، بخش عینک دیجیتالی طراحی شده که دوربین واقعه عاشورا را به تصویر کشیده و روزانه 1000 نفر از زائرین پیاده اربعین، واقعه عاشورا را تماشا می کنند. این بخش مورد استقبال زائران کشورهای مختلف نظیر عراق، پاکستان، افغانستان، و ... قرار گرفته است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha