شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت : زائرین پیاده اربعین حسینی باید ادب را رعایت کنند ،چرا که مؤدب بودن به‌نوعی در رفتار دیگران تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان،  در جمع خادمین و زائرین پیاده روی اربعین حسینی در موکب شهدای منا، در کربلای معلی، گفت: افراد با ایمان و باتقوا به‌جز عشق خداوند در دل خود راه نمی‌دهند و ادب به پیامبر اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) نیز مراتب مشخصی دارد که هر فرد با توجه به ایمان و اخلاص خود می‌تواند به این مراتب برسد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه برخی از آداب اربعین حسینی باید به‌ عنوان فرهنگ دنبال شود، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم برخی از آداب را در اربعین حسینی ترویج داده و به‌عنوان یک فرهنگ دنبال نماییم.

وی تصریح کرد:  ائمه اطهار(ع) به کرات در روایات پیاده روی اربعین را توصیه کردند و از مسیر های چه بسا دور برای هر قدمش اجر و مغفرت ویژه ای در نظر گرفته اند و حتی  در روایات آمده است کسی که به حرم ابا عبد الله الحسین(ع) برود به هنگام بازگشت ملائکه الهی با او مصافحه می کنند و به او می گویند آنچه در گذشته زندگی تو بوده بخشیده شد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: البته اجر پیاده روی برای یک مکان زیارتی مثل مدینه منوره یا مکه مکرمه برای حج عمره قبلا ذکر شده و در روایات به صورت نمونه آمده است و همان زمانی که ائمه(ع) پیاده روی اربعین را توصیه می کردند، چنانچه با مرکب می رفتند از جهت سرعت حرکت، فرق زیادی با پیاده روی نمی کرد، اما سیره اولیاءالله این بود که مرکب را کنار می گذاشتند و با پای پیاده  رفته  ومعلوم می شود این پیاده روی خیلی از نظر معنوی موضوعیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: ما در اربعین حسینی(ع) شعار حسینی(ع) خودمان را جهانی می کنیم و در  بزرگترین تجمع شیعیان حول حماسه اباعبدالله الحسین(ع) می توانیم به تعمیق ارزش های حسینی جامعه شیعی بپردازیم.

وی اظهار کرد: وقتی انسان در مسیر اربعین، خودش را قطره ای از یک اقیانوس می بیند تجربه ای از فناء فی الله و فدای اهل بیت(ع) شدن را در جان انسان به نمایش می گذارد و البته هرکسی به اندازه خودش از چنین تجربه معنوی بهره می برد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha