پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
 مسجد جمکران

حوزه/ سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری مراسم بزرگ عزاداری روز اربعین با عنوان عهد اربعینی در این مسجد مقدس خبر داد.

ابراهيم صدوقي در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به تشريح برنامه‌های مسجد مقدس جمكران ويژه ايام اربعين با عنوان «عهد اربعینی» پرداخت و اظهار کرد: مسجد مقدس جمکران در روز اربعین اجتماع بزرگ عزاداران حسيني و جاماندگان اربعين كربلا را رأس ساعت ١٥:٣٠ در صحن جامع امام مهدي(علیه‌السلام) برگزار خواهد کرد.

وي تصريح كرد: اين اجتماع عظيم متشكل از هیئت‌های مختلف شهر قم بوده و با سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمین سيد حسين مؤمنی و مداحي مداحان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) همراه است. در این مراسم زیارت اربعین نیز قرائت خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگي مسجد مقدس جمكران در تبیین اقدامات صورت گرفته برای اسكان زائرين، گفت: از ششم آبان ماه ظرفیت اسكان در مسجد مقدس جمکران را برای زائرينی که در مسیر رفت یا برگشت کربلای معلی هستند فعال کردیم و به‌طور متوسط امکان اسکان شبانه سه هزار نفر را در شبستان‌های این مکان مقدس داریم.

صدوقي با اشاره به اسكان حدود ٧٥ هزار زائر كربلاي معلي در سال‌های گذشته، در شبستان‌های كربلا، بقيع، امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)، خاطرنشان کرد: چایخانه‌های صلواتی مسجد مقدس جمکران نیز در این ایام آماده خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی هستند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha