چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان شمالی_حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اعزام مبلغان و روحانیون به اربعین و همچنین مناطق محروم کشور گفت: هدف از اعزام روحانیان تعمیق باورهای دینی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی یکشنبه‌شب در دیدار شماری از روحانیان مبلغ، اظهار داشت: هدف از اعزام روحانیان تعمیق باورهای دینی در جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اعزام روحانیان مبلغ به مناطق مختلف استان برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و ترویج و تعمیق ارزش‌های دینی افزود: استفاده از ظرفیت روحانیان در اجرای طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به نفوذی که در بین مردم دارند، تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

امام‌جمعه بجنورد همچنین به اعزام روحانیان به مناطق مختلف در مناسبت‌های گوناگون مثل اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: خروجی و برآورد کار نشان می‌دهد که استقبال مردم از حضور روحانیان در مناسبت‌های مذهبی ازجمله اربعین حسینی بسیار مطلوب بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از شگردهای دشمنان برای کمرنگ کردن ارزش‌های دینی ایجاد شک و شبهه در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان است، اظهار داشت: مبلغان دینی باید با شیوه‌های درست تبلیغی، جوانان را جذب دین کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی همچنین بر ارتباط سازنده روحانیان و مبلغان با جوانان تأکید کرد و افزود: مبلغان دینی با پاسخگویی مناسب و آگاهانه به سؤالات جوانان، بر اندیشه‌های آنان تأثیر گذاشته و سعی کنند آن‌ها را به سمت اجرای فرامین الهی فرا خوانند.

انجام طرح نظارتی بر فعالیت مبلغان و شبکه تبلیغی در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی از انجام طرح نظارتی بر فعالیت مبلغان و شبکه تبلیغی استان خبر داد و گفت: پایش مستمر و نظارت بر شبکه تبلیغ، اصلاح فرآیند ثبت مبلغان در سامانه سجام، گردآوری اطلاعات به‌روز و دقیق و بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود ازجمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به این که رصد و ارزیابی فعالیت‌های مبلغین در طول اعزام و استقرار ازجمله مهم‌ترین وظایف کارشناسان فرهنگی در حوزه تبلیغ است، خاطرنشان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha