چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از ایام اربعین در جهت بالارفتن فهم دینی مردم و زوار گفتند: لازم است که از این ایام مهم در جهت انجام کارهای فرهنگی و بیان احکام و مباحث اخلاقی استفاده کرد و مبلغین اعزامی به موکب های اربعین از این جهت وظیفه سنگینی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع)با اشاره به اهمیت این ایام گفتند: اربعین سرمایه عظیم معنوی است که به صورت خودجوش به وجود آمده است و تبلیغات خاصی نداشته؛ بلکه عشق و ارادت مردم به سیدالشهدا(ع) باعث این همه شور حسینی شده است.

معظم له افزودند: این سرمایه عظیم معنوی اربعین بین همه مسلمانان جهان بی نظیر است و چنین سرمایه عظیم را غیر مسلمانان ندارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری از ایام اربعین در جهت بالارفتن فهم دینی مردم و زوار گفتند: لازم است که از این ایام مهم در جهت انجام کارهای فرهنگی و بیان احکام و مباحث اخلاقی استفاده کرد و مبلغین اعزامی به موکب های اربعین از این جهت وظیفه سنگینی دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به رواج فساد در جوامع انسانی گفتند: امروزه متاسفانه وسایل بدآموز همه جا را گرفته و سیل شبهات، بنیاد عقاید را متزلزل کرده است، لذا از این ایام می توان در جهت بالابردن فهم دینی و اخلاقی مردم و زوار اربعین استفاده کرد.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha