پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در استان ها، آن را بستری برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی استان با مهم ارزیابی کردن برگزاری این جشنواره در استان ها، آن را بستری برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه عنوان کرد.

وی با اشاره به استقبال مناسب طلاب از برگزاری جشنواره های استانی علامه حلی، افزود: سال گذشته با توجه به این که برای نخستین بار بود این جشنواره در مازندران برگزار می شد، اما شاهد استقبال مناسب طلاب از آن بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که با برگزاری مستمر جشنواره های استانی علامه حلی به طور حتم شاهد رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: جشنواره علامه حلی بستری را برای شناسایی استعدادهای پژوهشی در مدارس علمیه فراهم خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، هدف از برگزاری این جشنواره را استعداد سنجی و تقویت ظرفیت های علمی طلاب دانست و خاطرنشان کرد: طلاب جوان با ارائه مقالات و آثار مکتوب خود جرأت قلم زدن را در خود تقویت می کند و شرکت در این جشنواره ها فرصت خوبی برای بالا بردن توان علمی و نگارشی برای طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مقوله پژوهش در مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: تقویت امر پژوهش یکی از راه های تحقق عملی تحول در حوزه علمیه است.

وی با تأکید براین که مسأله پژوهش همواره مورد توجه و تأکید علما و بزرگان دینی ما بوده، خاطرنشان کرد:  پژوهش زیربنای مسائل علمی و آموزشی در حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که هر مسأله آموزشی در حوزه باید برمبنای پژوهش برای طلاب تبیین و تدریس شود، افزود: آموزش بدون پژوهش نمی تواند طلابی مستعد و توانمند در عرصه علمی تحویل جامعه اسلامی دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تبدیل مقوله پژوهش به یک فرهنگ مهم در مدارس علمیه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: اساتید حوزه باید در کنار پرداختن به مسائل علمی و آموزشی نسبت به انجام برنامه تشویقی به منظور تقویت فرهنگ پژوهش در حوزه تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیازمند طلاب پژوهشگر و محقق برای تولید علم و گسترش مبانی دینی در جامعه هستیم، بیان داشت: حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین مراکز تولید علم دین رسالت سنگینی در پرروش طلاب محقق و پژوهشگر بر عهده دارند.

وی با بیان این که مسأله پژوهش با اصل فعالیت های حوزوی ارتباط تنگاتنگی دارد و لزوم تقویت آن هر روز بیشتر احساس می شود، گفت: توسعه و رونق تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه نیازمند یک بستر است که باید برنامه های کارگاهی و جشنواره ها می توانند بسترساز این موضوع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که با اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش مدارس علمیه شاهد یک رونق مناسبی در فعالیت های پژوهشی مدارس هستیم، خاطرنشان کرد: باید با برگزاری برنامه های مستمر و متنوع روند رو به رشدی در بخش های پژوهشی مدارس علمیه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال گذشته تا به امروز دو کارگاه دانش افزایی ویژه اساتید و معاونان پژوهش مدارس علمیه استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این کارگاه های دانش افزایی آخرین متدهای تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه با حضور اساتید برجسته حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که در حال حاضر یک عزم مناسبی برای گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه وجود دارد، تصریح کرد: تأکید مجموعه مسؤولان حوزه در کشور نیز تقویت این مسأله در مدارس علمیه با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته همه تلاش علما و بزرگان دینی حوزه در کنار مسائل علمی و آموزشی تقویت اخلاق و تحقیقات در حوزه بوده است، خاطرنشان کرد: نتیجه این تلاش های شبانه روزی و همت والا امروز آثار و تألیفات ارزشمندی است که از بزرگان حوزه برای جامعه امروز به یادگار مانده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha