پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: استبدادستیزی و استکبارستیزی یکی از شاخصه های بسیار مهم و پررنگ در مانور عظیم پیاده روی اربعین است.

حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که به کوری چشم دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) امروز راه پیمایی عظیم مردمی اربعین به یکی از پایه های افتخار و عزتمندی شیعه و مسلمین تبدیل شده است، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین نشاندهنده اتحاد و برادری امت اسلامی است و بی شک توسعه و تداوم آن در سال های آینده همچون امروز نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان را خنثی می کند.

وی با بیان این که بر اساس روایات معتبر، یکی از نشانه های بارز انسان مومن زیارت اربعین است، افزود: زیارت سیدالشهدا(ع) در همه ایام سال به ویژه در اربعین آن چنان در روایات و احادیث ما مورد تاکید قرار گرفته که شاید در کمتر مساله و موضوع دیگری این چنین اهل بیت(ع) بر موضوعی تاکید داشته باشند.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) بیان داشت: راهپیمایی اربعین علاوه بر تاثیرات روحی و معنوی در بعد فردی از حیث اجتماعی نیز حاوی شاخصه مهم استکبار ستیزی و استبداد ستیزی است چه آن که اساساً نهضت حسینی پرچمدار این مسایل است.

وی تاکید کرد: علیرغم خواست و تلاش دشمن که می کوشد از شیعه چهره نامناسبی به دنیا نشان دهد این راهپیمایی 20 میلیونی نشان می دهد که شیعیان انسان های فرهیخته ای هستند که در این راهپیمایی عظیم در کنار یکدیگر با صفا ، صمیمیت و عشق و محبت آن هم به شکلی که مشابه آن را در جهان سراغ نداریم حضور پیدا می کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha