شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سال های گذشته تحقیقاتی در خصوص پیاده روی اربعین انجام داده اند، گفت: آنها دریافته اند که هر کدام از این زائرین اصلی ترین دشمنان آمریکا به حساب می آیند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، با بیان اینکه کفار همیشه به دنبال از بین بردن اسلام بوده اند و از هر گونه توطئه ای در این راه کوتاهی نکرده اند، اظهار داشت: حضور میلیونی مسلمانان در پیاده روی اربعین پیام قدرت اسلام است و اثبات اقتدار و عظمت اسلام است.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه مسلمانان برای حضور در این راه پربرکت نباید تردیدی به خود راه دهند، گفت: برای حضور در این مسیر معنوی بایستی باتمام وجود تلاش کرد، زیرا پیاده روی اربعین، یکی از نمادهای شعائر الهی است.

وی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها در این چند سال به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی عظیم اربعین بوده و هستند، ولی هر ساله شاهد حضور هرچه بیشتر مسلمانان در پیاده روی اربعین هستیم که نشان از بصیرت مسلمانان است.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه این پیاده روی مانور عاشقان اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: مردم مسلمانان با برپایی موکب های در مسیر راهپیمایی به زائران خدمت رسانی می کنند و هیچ کس در این مسیر برای خودنمایی کاری نمی کند بلکه از جان و دل زائرین مظلوم عالم تکریم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سال های گذشته تحقیقاتی در خصوص پیاده روی اربعین انجام داده اند، گفت: آنها دریافته اند که هر کدام از این زائرین اصلی ترین دشمنان آمریکا به حساب می آیند، پس مسلمانان نیز باید برای حضور در این راه پرعظمت همت گمارند تا روز به روز باعث ناامیدی دشمنان اسلام شوند.

وی به اهمیت پیاده روی اربعین از منظر امام صادق(ع)اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمىی دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏ فرماید و یک درجه مرتبه‏ اش را بالا مى‏ برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد.(کامل الزیارات ص۱۳۴)

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha