سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین حسینی

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: مراسم اربعین حسینی در امامزادگان شاخص این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همه‌ساله مردم استان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ناشدنی برپا می­‌کنند، بقاع متبرکه، امامزادگان، مساجد و هیئت­‌های بزرگ و کوچک استان همواره پذیرای عزاداران اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی ازجمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) همواره پیشتاز است، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سالار شهیدان در بیش از 10 امامزاده شاخص در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌­شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی اظهار داشت: در روز پنج‌شنبه 18 آبان ماه سال جاری که مصادف است با فرارسیدن روز اربعین حسینی، ساعت 10 صبح، مراسم عزاداری اربعین حسینی در سطح این بقاع متبرکه برپا خواهد شد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: مراسم محوری اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) در شهرستان بجنورد مرکز استان در محل امامزاده سید عباس(ع) برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در فاروج امامزاده محمود برگرد، مانه و سملقان امامزاده محمد دلاور، اسفراین امامزاده‌های احمد ابن موسی، جعفر ابن محمد و جعفر این موسی کوشکی، شیروان امامزاده حمزه رضا، جاجرم امامزاده زین‌العابدین گرمه نیز امامزاده فخرالدین میزبان عزاداران حسینی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی با بیان اینکه سخنرانی، مداحی، سینه‌زنی و اطعام عزاداران از محل اجرای نیات واقفین در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در مرکز استان هیئات مذهبی اقدام به دسته روی کرده و در نهایت برنامه آنان به آستان امامزاده سید عباس(ع) ختم می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه­‌های روز اربعین تا پایان ماه صفر خاطرنشان کرد: روحانیون مبلغ در این مدت با برپایی خیمه‌­های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، شبهات دینی و غرفه‌های کودک و نوجوان به فعالیت می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha