سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ حجت الاسلام حمدان گفت: در این زمان که استکبار جهانی رو به افول رفته، متفکران اسلامی باید با بهره‌گیری از ظرفیت مهدویت و عاشورا، روح و فکر مردم خسته از جهالت را به‌سوی آموزه‌های ناب دینی فرا بخوانند.

حجت الاسلام یاسر حمدان، مبلغ کشور اندونزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، که در حاشیه همایش «الأربعین والأمه الإسلامیه الواحده» انجام شد، با بیان اینکه جهان تشنه معنویت و به دنبال رسیدن به حقیقت هستی است، اظهارداشت: امروز دیگر نسخه‌های پوشالی غرب به پایان رسیده و دیگر نمی‌تواند روح تشنه مردم را سیراب کند.

وی با بیان اینکه مبلغان جهان اسلام باید از این فرصت ایجاد شده، استفاده‌های لازم را ببرند، تصریح کرد: اربعین حسینی یک فرصت بی‌نظیر در طول سال است که می‌تواند جهان را در تسخیر خود درآورد!.

این مبلغ اندونزیایی، با تأکید بر اینکه فضای امروز جامعه جهانی برای پذیرش مکتب اسلام آماده است، گفت: در این زمانی که استکبار جهانی رو به افول رفته و اندیشمندان و متفکران غربی اذعان می‌کنند که دیگر نمی‌توان مردم را در جهل و گمراهی نگاه داشت، لازم است که متفکران اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت مهدویت و عاشورا، روح و فکر مردم خسته از جهالت را به‌سوی آموزه‌های ناب دینی فرا بخوانند.

حجت الاسلام حمدان، مهدویت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) را دو مقوله در هم تنیده عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف ظهور منجی عالم بشریت، پیاده‌سازی اهداف قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) است و در این زمانی که میلیون‌ها نفر از مردم راهی کربلای معلا می‌شوند، در واقع اعلام آمادگی بر سربازی در رکاب آقا امام زمان(عج) پس از ظهور است.

وی در پایان، با بیان این که فضای جامعه جهانی نیازمند حضور مبلغانی از کشور و حوزه‌های علمیه ایران است، ابراز داشت: نظام استکباری و امپریالیسم غرب، پس از مشاهده روحیه دین‌خواهی و حقیقت‌طلبی مردم نسخه‌هایی جعلی و دروغین از اسلام رحمانی را ایجاد کرده تا جلوه‌ای مخدوش شده از این دین الهی در معرض مردم جویای حقیقت قرار دهد؛ از این رو اربعین حسینی فرصتی ارزشمند برای نشان دادن وحدت، همگرایی و عطوفت مسلمانان است که باید توسط مبلغان دینی در کشورهای اروپایی پرزنت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha