جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آسیب های اجتماعی

حوزه/ یک روزنامه نگار حوزه اجتماعی گفت: بی شک حل آسیب های اجتماعی در کشور نیازمند مشارکت جدی حوزه و دانشگاه در این رابطه است.

خانم مریم جهان پناه، خبرنگار سرویس اجتماعی روزنامه ایران در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق، ابراز داشت: البته همت و تلاش در خصوص روند کاهشی این آسیب ها فراتر از عنوان ها و اسامی، یک حرکت ملی را می طلبد؛ به خصوص با توجه به اشراف بالای حوزویان به منابع دینی و لزوم استفاده از این ظرفیت، حوزه های علمیه باید مشارکت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: به نظر می رسد که با وجود همه تلاش های صورت گرفته در کشور ما هنوز از حیث مقابله با آسیب های اجتماعی دچار ضعف و نقص هایی هستیم که باید تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور در این باره با جدیت و اهتمام بیشتری به قضیه ورود داشته و ایرادها و موانع را مرتفع سازند.

این روزنامه نگار همچنین با اشاره به وجود برخی ابهامات فقهی و قانونی در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی، گفت: به عنوان مثال نیاز به برخی نظریات فقهی داریم در رابطه با چگونگی مواجهه با آسیب های اجتماعی و نگاه دین به این عرصه که به نظر بنده حوزه می تواند در این عرصه ورود جدی تری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، رسانه های دینی و حوزوی از جمله خبرگزاری حوزه نیز که اشرافیت و تخصص بیشتری در زمینه انتشار اخبار دینی و حوزوی دارند، باید بیش از پیش در این عرصه ها نقش آفرینی داشته باشند؛ ضمن آن که به طور کلی فعالان رسانه ای می بایست در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از مسئولان مربوطه دست به مطالبه گری زده و موضوعات را بر اساس اولویت های کشور پیگیری مستمر کنند تا به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha