جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهرستان بهار

حوزه/ مدیر مدرسه آیت الله بهاری بهار گفت: برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار در دو بخش درون حوزوی همانند برگزاری دروس اخلاق و برون حوزوی تربیت تخصصی مبلغ انجام می شود.

حجت الاسلام علی صوفعلی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، گفت: مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) دارای۹۳  طلبه است که از این میان۳۱  نفر از طلاب در مدرسه تازه تاسیس شهر کبودراهنگ تحصیل می کنند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری(ره) شهرستان بهار ادامه داد: طلابی که در این مدرسه تحصیل می کنند همه روزه موظف هستند که در کنار شرکت در دروس حوزه در سالن مطالعه و مباحثه دسته جمعی شرکت کنند.

وی افزود: یکی برنامه های آموزشی این مدرسه آزمون ماهانه کتبی و شفاهی در تمامی پایه های درسی است، برگزاری این آزمون سبب شده تا طلاب مدرسه آیت الله بهاری(ره) دروس را در هر ماه مرور کنند.

حجت الاسلام صوفعلی اظهار کرد: برنامه های تهذیبی مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهرستان بهار در دو بخش درون حوزوی همانند برگزاری دروس اخلاق و برون حوزوی همانند تربیت مبلغ انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مساله اخلاق در مدارس علمیه اظهار داشت: یکی مسایل مهم در مدارس علمیه وجود استاد اخلاق و برگزاری دروس اخلاق در مدارس علمیه است.

وی تصریح کرد: در مدرسه علمیه آیت الله بهاری هفته ای یک جلسه درس اخلاق با رویکردی هدفمند با استفاده از حجت الاسلام رحمانی برگزار می شود و همچنین سیر مطالعاتی زندگی علما در دفتر تهذیب مدرسه پیگیری می شود.

وی در پایان گفت: آموزش تبلیغ کاربردی برای طلاب جوان یکی از مسائل مهم در مدارس علمیه به شمار می رود و از این رو طلاب این مدرسه قبل از حضور در عرصه تبلیغ، آموزش های لازم را در مدرسه کسب می کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha