پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تورهای پیاده روی «آشنایی با مساجد» در مجارستان برگزار می‌شوند

حوزه/درحالی که آخرین آمارها خبر از افزایش اسلام‌هراسی و خارجی هراسی در مجارستان می‌دهد، هم اکنون بسیاری از مجارها در تورهای پیاده‌روی جدیدی به منظور آشنایی با مسلمانان و اماکن اسلامی شرکت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، با افزایش اسلام‌هراسی و خارجی هراسی در کشور اروپایی مجارستان، بسیاری از مجارها در تورهای پیاده روی «آشنایی با مسلمانان و مساجد اسلامی» شرکت می‌کنند و اجتماعات مردمی سعی دارند از این طریق بر مسئله اسلام‌هراسی و ترس از مسلمانان غلبه کنند.

این تورهای گردشگری دارای 30 مسیر «پیاده روی» در نقاط مختلف مجارستان بوده  و بازدیدکنندگان را برای دیدار از اماکن فرهنگی و معماری شهری و اجتماعات مسلمانان و یهودیان همراهی می‌کنند. به گفته برگزارکنندگان هر ماه یک بار 80 نفر در این تورهای پیاده روی آشنایی با مسلمانان و اماکن اسلامی شرکت می‌کنند. هر تور معمولا متشکل از 30 نفر می‌باشد و شامل بازدید از یک مسجد کوچک پنهان در یک آپارتمام قدیمی بوده که مسلمانان برای اقامه نماز به آن مراجعه می‌کنند. آن‌ها به گونه‌ای زمان تور را تنظیم می‌کنند که هنگام نمازخواندن مسلمانان محلی از مساجد بازدید کنند.

مسلمانانی که در میان ما زندگی می‌کنند

آنا لنارد که اپراتور گردشگری مستقر در بوداپست پایتخت مجارستان را اداره می‌کند در این باره گفت: می‌توان گفت این پیاده روی با عنوان «مسلمانانی که در میان ما زندگی می‌کنند» ، محبوب‌ترین تور  محسوب می‌شود. بیشتر مردم هرگز در زندگی با یک مسلمان ملاقات نداشته‌اند و این مسئله همراه با اخباری که آن‌ها هر روز در رسانه‌ها درباره مسلمانان می‌شنوند باعث می‌شود که تنش‌ها و استرس‌های زیادی در زندگی روزمره آن‌ها به وجود بیاید. من معتقدم این دلیل اصلی حضور بی‌سابقه مردم در این تور است.

گفتمان رو در رو راه غلبه بر اسلام هراسی

ماریانا کارمن یک متخصص آفریقایی که به دین اسلام گرویده در این باره گفت: بهترین شیوه برای مقابله با ترس از کسانی که مردم نسبت به آن‌ها ارعاب دارند این است که از نزدیک با خودشان رو در رو شده و صحبت کنند. کسانی که در این تورها شرکت می‌کنند قصد دارند از طریق گفت‌وگو این مشکل را برطرف کنند و با اسلام‌هراسی غلبه کنند.

یک اتاق فکر اخیرا گزارش داده که اسلام‌هراسی، خارجی هراسی و نفرت در میان مردم مجارستان نسبت به خارجی‌ها به 60% رسیده که این میزان نسبت به سال گذشته 19% افزایش نشان می‌دهد. گفتنی است کشور مجارستان هم اکنون تقریبا 40 هزار مسلمان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha