جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دوره جدید «اسلام مفهومی» برای معلمان دینی در سنگاپور برگزار می‌شود

حوزه/ به گفته وزیر امور مسلمان در سنگاپور، شورای مذهبی اسلامی «مویس» در این کشور یک دوره جدید آموزشی با عنوان «آشنایی با اسلام مفهومی» به هدف ارتقاء توانایی معلمان اسلامی برای خواندن متون مذهبی برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، بازوی تحقیقاتی و آموزشی شورای مذهبی اسلامی سنگاپور «مویس» یک دوره جدید آموزشی با هدف ارتقاء توانایی معلمان دینی برای خواندن متون مذهبی برگزار می‌کند. این دوره آموزشی با عنوان «آشنایی با اسلام مفهومی» از این ماه توسط آکادمی شورای اسلامی سنگاپور ارائه خواهد شد.

یعقوب ابراهیم وزیر امور مسلمانان در سنگاپور در مراسم فارغ التحصیلی 26 دانشجوی سنگاپوری که در دانشگاه الازهر در قاهره برگزار شده بود، خبر تشکیل این دوره آموزشی جدید را برای معلمان دینی داد.

این دوره آموزشی یک نسخه خلاصه از دوره موجود کنونی یعنی «تفکر اسلامی در جوامع چندگانه معاصر» می‌باشد که قرار است توسط مدرسه مطالعات بین الملل در راجراتنام ارائه شود.

این دوره جدید شیوه‌هایی برای مسائلی چون همزیستی فرهنگی، نیاز به وارد کردن سنت‌های اسلامی در بافت جامعه و چگونگی به کار بردن آن‌ها در جامعه چند فرهنگی و مذهبی سنگاپور ارائه می‌دهد.

تهدید سه گانه افراط‌گرایی، فرقه گرایی و اسلام‌هراسی در سنگاپور

دکتر یعقوب در سخنرانی خود گفت: ما می‌خواهیم فارغ التحصیلان ما از وضعیت کنونی اجتماعی و مذهبی در کشور آگاهی داشته و با آن همراه باشند، و آن‌ها را به ابزاری مجهز سازیم تا قادر باشند دانش آموخته شده را به طور عملی در جامعه به اجرا درآورند.

وی که وزیر ارتباطات و اطلاعات در سنگاپور نیز می‌باشد در ادامه افزود: سنگاپور با تهدید سه گانه‌ای روبرو است که شامل ایدئولوژی افراط‌گرایی، باورها و اقدامای فرقه‌ای و تفرقه انگیز و اسلام‌هراسی می‌شوند. و به همین جهت نیز ما به معلمان دینی بسیار قدرتمندی نیاز داریم.

این دوره آموزشی چهار هفته ای پیش شرطی برای معلمان خواهد بود و هر استاد دینی پیش از دریافت گواهینامه فارغ التحصیلی این دوره جدید را بگذراند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha