جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به این که اربعین به ملت و کشور خاصی تعلق ندارد، بر ضرورت رویکرد بین المللی در عرصه تبلیغ اسلام ناب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی با حضور در موکب حضرت امام رضا (ع) ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی، گفت: اربعین به کشور خاصی تعلق ندارد، بلکه به همه حقیقت عالم هستی و آفرینش تعلق دارد و خدای متعال نیز بسترهای لازم را برای دیده شدن و ماندگاری آن را فراهم کرده است.

وی، عظمت راهپیمایی اربعین را تفسیر کلام حضرت زینب کبری(س) که فرمودند: «ما رایت الا جمیلا» دانست و اظهار داشت: امروز با وجود شکل‌گیری حرکت عظیم و باشکوه پیاده‌روی اربعین، بخشی از جلوه‌های اربعین را مشاهده می‌کنیم و بسیاری از جلوه‌های آن را در آینده شاهد خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در قزوین، تقویت بعد معنوی اربعین را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: اربعین جریانی است که اگر خود نتوانیم در آن حضور یابیم باید زمینه حضور دیگران را در آن فراهم کنیم. لذا وظیفه داریم به هر شکل ممکن به حرکت عاشورایی اربعین امام حسین(ع) کمک کنیم و بدانیم آینده جهان را این گونه حرکت‌ ها تعیین می‌کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: همان‌ گونه ‌که در سیر و سلوک، چله نشینی، نشان دهنده پیروزی است، در نهضت و قیام اباعبدالله الحسین(ع) نیز همین‌ معنا از چله برخاسته می‌شود و پیروزی آن حضرت 40 روز پس از شهادت ایشان برای همه اهل عالم به طور کامل روشن شد، هر چند این پیروزی برای امام حسین(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) نیز آشکار بود.

وی اظهار کرد:  امروز با دیدن گسترش آرمان امام حسین(ع) در بین کشورها و ملت ‌ها و حضور مسیحیان و سایر فرق مذهبی در همایش پیاده‌ روی اربعین، به خوبی حقیقت کلام امام صادق(ع) در زیارت اربعین را که می‌فرمایند «درک می‌کنیم و در می‌یابیم که نهضت عاشورا مردم را از گمراهی نجات داد» پی می بریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نقش موثری در تبلیغ داشته باشیم باید جغرافیای جمعیتی را مورد نظر قرار داده و در هر منطقه که مردم حضور بیشتر و پر رنگ ‌تری دارند، برنامه‌های تبلیغی را طراحی و اجرا کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: به طور قطع و یقین امروز بزرگ ‌ترین تجمع دینی دنیا، تجمع و گردهمایی اربعین حسینی است که مردم کشورهای مختلف در آن حضور داشته و ضروری است با برنامه‌ ریزی دقیق و هدفمند از فرصت‌ های تبلیغی آن بیش از پیش استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha