شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدارس امین

حوزه/معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی گفت: نماز جماعت در مدارس استان توسط ۲۶۳ امام جماعت روحانی برپا می‌شود.

علی شورزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: نماز جماعت در یک هزار و 500 آموزشگاه استان توسط روحانیون شاغل در این سازمان و غیر شاغل و فرهنگیان به عنوان یک تکلیف قانونی و شرعی برپا می‌شود.

وی افزود: برپایی نماز جماعت در سطح مدارس استان بر عهده 263 امام جماعت روحانی و حدود یک هزار امام جماعت فرهنگی است.

شورزاده در ادامه با بیان اینکه احداث 63 باب نمازخانه در مدارس خراسان ‌شمالی اجرایی نشده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر بود از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری 63 باب نمازخانه در مدارس استان احداث شود که هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته به این طرح اعتباری تخصیص نیافت اما امیدواریم امسال اعتباری اختصاص یابد تا مراحل ساخت این نمازخانه‌ها توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آغاز شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان ‌شمالی با اشاره به وجود دو هزار و 371 آموزشگاه در سطح استان، گفت: از مجموع این تعداد آموزشگاه 325 مورد دارای نمازخانه مستقر، 66 مورد چندمنظوره، 680 مورد داخل ساختمان و 116 مورد نیز در حیاط مدرسه هستند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز از اهداف مهم در آموزش‌وپرورش است، یادآور شد: سال گذشته چهار هزار مترمربع سجاده فرش در مدارس استان توزیع شده است.

شورزاده خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش برای ترویج فرهنگ نماز در مدارس نسبت به برگزاری نماز جماعت بسیار تأکید دارد و در سال‌های آینده هم برگزاری نماز جماعت در مدارس توسعه می‌یابد

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha