جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علیدوست در جمع اصحاب رسانه

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیاده روی عظیم اربعین حسینی دربردارنده بزرگترین و صریح ترین پیام سیاسی برای وهابیت تکفیری است.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که مراسم اربعین از جنبه های مختلف دارای پیام سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، مذهبی و اعتقادی است، اظهار داشت: از حیث سیاسی این پیاده روی دارای این پیام سیاسی برای دشمنان اهل بیت(ع) به خصوص وهابیت تکفیری است که شیعیان و محبان اهل بیت(ع) با وحدت زیبا و اقتدار آمیز خود در برابر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) ایستاده و با تمسک به نام و یاد اباعبدالله الحسین(ع) این حرکت بزرگ را در کنگره اربعین شکل داده اند.

وی افزود: حقیقتاً اجتماع و پیاده روی اربعین با حضور بیش از 20 میلیون زایر از کشورها و ملیت های مختلف در هیچ کجای دیگر جهان از هیچ دین و آیینی سابقه ندارد و این مساله افتخاری است برای شیعیان و مسلمانان و حتی غیرمسلمانانی که با تاسی به سیره و مرام امام حسین(ع) به این دریای خروشان و عظیم پیوسته اند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: در روایات اسلامی اگر دقت کنیم متوجه می شویم که زیارت اربعین با این هم تاکید و استحباب فراوان آن تنها اختصاص به سیدالشهدا(ع) داریم و این هم یکی از ویژگی های خاص حضرت است که ما به حضور در آن دعوت شده ایم.

وی گفت: هرچند بدخواهان اسلام و مسلمین و دشمنان می کوشند که به خیال باطل خود از عظمت این حرکت بزرگ و تحول آفرین بکاهند، اما باید بدانند که نور خدا و محبت و حرارت عشق به سیدالشهدا(ع) هیچ گاه خاموش شدنی نیست بلکه روز به روز رونق و تلولو بیشتری به خود می گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha