چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد

حوزه/ حسینی، تحقق امت واحده اسلامی در برابر استکبار جهانی را یکی از آثار همایش پیاده روی اربعین دانست و گفت: در اربعین جلوه ای زیبا از وحدت بین الادیان نقش می بندد که باید زمینه های توسعه این وحدت با فعالیت های رسانه ای تقویت و افزایش یابد.

دکتر سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خوزستان، که در عمود 705 انجام شد، ضمن ابراز خرسندی از پیوستن به خیل زائران اباعبدالله الحسین(ع)، اظهارداشت: توفیق حضور در راهپیمایی اربعین و پیوستن به دل دادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرصتی بسیار ارزشمند برای هر انسانی است و امیدواریم همگان بهره کافی و وافی از این فیض بیکران را ببرند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تک تک لحظه های این سفر برای زائرین گرانقدر است، گفت: امروز زمان گلچین کردن است و خوشا به حال کسانی که در این گلچین امام حسین(ع) حضور دارند.

حسینی، یکی از جلوه های زیبای راهپیمایی اربعین حسینی را وحدت و همدلی مردم عنوان کرد و بیان داشت: وقتی ایرانیان در کنار مردمی از هند، پاکستان، افغانستان، ترکیه، لبنان و حتی کشورهای اروپایی به سوی مقصدی واحد راهپیمایی می کنند، جلوه ای زیبا از وحدت مسلمین و بین الادیان نقش می بندد که باید زمینه های توسعه این وحدت با فعالیت های تخصصی رسانه ای تقویت و افزایش یابد.

وی تحقق امت واحده اسلامی در برابر استکبار جهانی را یکی از آثار همایش پیاده روی اربعین دانست و تصریح کرد: در این زمانی که دشمن همه تلاش خود را برای تفرقه بین مسلمین و نشان دادن نمایی غیر واقعی از اسلام ناب محمدی به کار گرفته، همایش پیاده روی اربعین حسینی به خوبی توانست دروغ پراکنی و فتنه دشمنان را خنثی و جلوه حقیقی امت واحده اسلامی را در معرض آزادگان عالم قرار دهد.

وی در پایان، با اشاره به آثار حضور گسترده طلاب و مبلغان حوزه های علمیه در راهپیمایی طریق الحسین(ع)، گفت: معرفت نسبت به زیارت اربعین، ذخیره توشه معنوی از این سفر و تعمیق بیش از پیش باورهای مذهبی زائران، از جمله اقداماتی است که تحقق یافتن آنها در گرو حضور مؤثر مبلغان دینی است که خوشبختانه بنده نیز تا الآن جلوه هایی زیبا از همراهی روحانیون با جوانان را شاهد بوده ام.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha