شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبر در عراق

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور عراق ظهر امروز از روند فعالیت‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) بازدید و با مسئولان این موکب گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق ظهر امروز با هیئت همراه خود از روند فعالیت‌های موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا بازدید و با مسؤولان این موکب دیدار کرد.

مسؤول نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کشور عراق با اشاره به این که هیچ دولتی توان میزبانی از زائران اربعین حسینی را ندارد، اظهار کرد: این کار همچنان باید به صورت مردمی دنبال شود همانطور که در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز از مشارکت‌های مردمی استفاده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی به صورت ویژه باید مورد توجه مواکب ایرانی قرار گیرد، اضافه کرد: ۸۰ راوی در مناطق مختلف تعیین شده‌اند تا با نگاه به مخاطبان در مدت‌های متفاوت به روایت وقایع درست عاشورا بپردازند در این طرح از کارشناسان با زبان‌های مختلف استفاده شده است تا زائران بین‌المللی نیز بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: حرکت اربعین که بازخوانی واقعه عاشورا است به لطف خداوند سال به سال با شکوه‌تر دنبال می‌شود و موکب‌هایی که امسال در کشور عراق و مسیرهای منتهی به کربلا برپا شده‌اند نسبت به سال‌های گذشته از رشد خوبی در حوزه خدمات برخوردار هستند.

مسؤول نمایندگی بعثه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق با اشاره به افزایش موکب‌های خدمات‌رسانی به زائران در مسیرهای پیاده‌روی، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌هایی که در موکب‌های امسال مشاهده می‌شود، توجه به مسائل فرهنگی از قبیل برگزاری نماز جماعت و مراسم عزاداری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از فعالیت‌های موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، افزود: خوشبختانه فعالیت‌های گسترده تری نسبت به سال گدشته انجام داده است و این انتظار هم می‌رود که هر سال این فعالیت‌ها توسعه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی ادامه داد: خوشبختانه فضایی که امسال موکب آستان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در اختیار زائران قرار داده است از نظر مساحت رشد چشمگیری داشته و این موضوع باعث شده تا خدمات شایسته‌ای به زائران پیاده روی اربعین حسینی ارائه شود؛ در مجموع خدماتی که این موکب ارائه می‌کند شایسته تقدیر و مثال‌زدنی است.

گفتنی است، حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز در این دیدار به تشریح عملکردهای مختلف موکب این آستان مقدس در حوزه‌های رسانه و فرهنگی پرداخت.

در پایان این دیدار، هدایای متبرک آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به نماینده بعثه مقام معظم رهبری و هیأت همراه اهدا شد.

 

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha