جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه پنج هزار و ۴۴۴ موقوفه در این استان تاکنون به ثبت رسیده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد پیش از ظهر امروز در دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته وقف اظهار داشت: پنج هزار و 444 موقوفه در این استان تاکنون به ثبت رسیده است.

وی افزود: از پنج هزار و 444 موقوفه ثبت شده در خراسان شمالی سه هزار و 297 مورد دارای درآمد هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 37 موقوفه جدید در این استان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد بیشترین موقوفه ثبت شده با 11 مورد وقف مربوط به شهرستان فاروج بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت ثبت موقوفات با توجه به نیازهای روز جامعه، اظهار داشت: نیکوکاران و خیران در کنار وقف برای حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، وقف در زمینه‌های فرهنگی، حوزه‌های علمیه، پزشکی، درمانی، ازدواج جوانان، قرآن و ایتام را نیز در نظر بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با تأکید بر ضرورت احیای موقوفات استان، گفت: موقوفات خراسان شمالی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

وی با اشاره بر اهمیت مشارکت هر چه بیشتر اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه با سرمایه‌گذاران در راستای بهره‌مندی بیشتر و بهتر از موقوفات استان انجام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: در حال حاضر موقوفاتی در استان وجود دارد که قابلیت واگذاری به سرمایه‌گذار را با هدف انجام فعالیت‌های مشارکتی دارد و در این راستا اوقاف استان برای جذب سرمایه‌گذار در بحث موقوفات همکاری‌های لازم را با سرمایه‌گذاران انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه فرقی ندارد سرمایه‌گذار شخص حقیقی و یا حقوقی باشد، افزود: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد در موقوفه‌ای سرمایه‌گذاری کند کارشناس با توجه به نقشه و میزان هزینه موقوفه آن را قیمت‌گذاری کرده و به این طریق میزان مشارکت اداره اوقاف و سرمایه‌گذار مشخص می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات و معضلات روز جامعه، نیازمند ایجاد وقف‌های جدیدی با رویکرد برطرف کردن این مسائل هستیم که امید است با حمایت ائمه جمعه و جماعات نسبت به ترغیب و تشویق مردم به ثبت وقف‌های جدید، به این هدف دست یابیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha