پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که هیئت علمی شدن تنها راه موفقیت نیست، اظهارداشت : اگر روحانی عضو هئیت علمی ، می خواهد درکارش موفق باشد، باید همزمان با حضور دردانشگاه، سنگر مسجد را نیز حفظ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرآئتی در دومین اجلاس استانی نماز در دانشگاه کاشان، به جایگاه فضای مجازی از دیدگاه قرآن و اسلام اشاره کرد و با بیان این که وحی و حجاب فضای مجازی است، افزود: فضای مجازی همانند کوچه ای است که می توان هم به صورت خوب و به طریق بد از آن استفاده کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، با بیان این که با تغییر نگاه خیلی چیزها عوض می شود، ادامه داد: با توجه به این که ازبین 75 میلیون نفر جمعیت فقط پنج میلیون نفردانشجو هستند و اعضای هیئت علمی فقط شش ماه درسال با دانشجویان ارتباط دارند، خیلی از روحانیونی که عضو هیئت علمی دانشگاهها می شوند برنده نیستند. 
وی ، مسجد را بهترین مکان ارتباط روحانیون با مردم دانست و افزود : کسی که به دانشگاه می رود، برای ترم و نمره می رود، ولی به دلیل این که مسجد در تمام ایام سال برای عبادت مردم به درگاه خدا باز است، حضور مردم بیشتر است، لذا تاثیرگذاری روحانی در مساجد در ارتباط با مردم، بیشتر است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که  هیئت علمی شدن تنها راه موفقیت نیست، گفت : اگر روحانی عضو هئیت علمی می خواهد درکارش موفق باشد، باید همزمان با حضور در دانشگاه، سنگر مسجد را نیزحفظ کند.
وی، در دسترس  بودن، کم هزینه و فرامرزی بودن را از امتیازات و پیروی از بیگانگان را از خطرات فضای مجازی عنوان کرد و افزود : در فضای مجازی باید از الهامات و خبرهای دلهره آوری که موجب نگرانی مردم و جامعه می شود، دوری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، عدم وجود مهارت را موجب فلج ماندن بعضی از کارها ی کشورمان دانست و با تاکید براین که روحانیون نیز باید در کارشان مهارت داشته باشند، یادآور شد: روحانیون ضمن این که باید مهارت قصه گویی و مسئله گفتن را داشته باشند، تشخیص درست نسبت به جامعه و اطرافیان را نیز داشته باشند.
وی با بیان این که  امام راحل نیز به مهارت توجه ویژه ای داشتند، گفت: دلیل این که امام راحل  از شهید فهمیده به عنوان رهبر نام بردند، به خاطر هنری بود که از خودش نشان داد.
حجت الاسلام والمسلمین قرآئتی، با بیان این که از فضای مجازی می توانیم مهارت های دینی، قرآنی و اسلامی را رایگان یاد بگیریم، افزود: در فضای مجازی نباید تهمت و شایعه  بر اساس اطلاعات نادرست انعکاس پیدا کند، بلکه اطلاعات باید به اهلش برای تجزیه وذتحلیل سپرده شود، ضمن این که اخباری که منعکس می شود، به روز و صادقانه باشد.
وی، با تاکید بر این که از فضای مجازی باید درست استفاده  شود، محفوظات بدون مهارت در بین روحانیون را بی ثمر دانست و گفت: روحانی زمانی ارزش  پیدا می کند که وقتی از بین مردم رفت، جایش خالی باشد.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ، با اشاره به این که وضع نماز درکشورمان ایده آل نیست، گفت: هرچند وضع نماز نسبت به زمان شاه خیلی جوب است، ولی بر اساس قرآن، خیلی عقب هستیم.
وی با تاکید بر رفع مشکلات جوانان و با بیان این که با مدرک گرایی به جایی نمی رسیم، افزود : اگر مشکل جوانان را حل کردیم، آنها به نظام علاقه مند می شوند وگرنه با تربیت کردن لیسانس و فوق لیسانس بی دین که طرف با گرفتن مدرک و به نان و آب برسد، ولی به قیامت خود نرسیم، هنر نکردیم.
شایان ذکراست دومین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز وفضای مجازی» با حضور آیت الله عبدالنبی نمازی و سخنرانی استاد قرائتی، امروز سه شنبه شانزدهم آبان، در سالن علامه ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha