جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
غرفه پاکستان درمسیرپیاده روی ا ربعین

حوزه/ همزمان با همایش میلیونی زائران اربعین حسینی جوانان پاکستانی درقالب غرفه بین المللی فرهنگی اقدام به معرفی شهدای پاکستانی کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از مسیر نجف به کربلا، محمدجان حیدری ازطلاب حوزه علمیه ومسوول غرفه پاکستان درگفت و گو با خبرنگار حوزه گفت:خدا را شاکریم که برای پنجمین سال متوالی در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت می کنم و امسال دومین سال برگزاری غرفه معرفی شهدای پاکستان درمسیرنجف کربلا است.

وی ادامه داد: پاکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور در جهان اسلام، بعد از ایران دارای جمعیت زیادی از شیعیان درجهان محسوب می شود و تاکنون ۱۶هزار شهید شیعه تقدیم کرده است و ملت پاکستان نیز۳۵۰۰شهید داده است که بیشتراین شهدا در مراسم روز قدس و عزداری های اهل بیت(ع) به دست استکباری ها وتکفیری هابه شهادت رسیدند.

حیدری تصریح کرد: در این غرفه شهدای طراز اول پاکستان همچون شهیدعارف الحسینی که درمدرسه فیضیه قم تحصیل می کرد و از شاگردان امام خمینی بود معرفی می شود. این شهیدبزرگوارمکتب شیعه را در پاکستان به سمت ولایت دعوت کرد و از مروجین ولایت درپاکستان بود. امام خمینی درشهادت این شهید مظلوم فرمودند:من فرزندعزیزی را ازدست دادم.

مسوول غرفه شهدای پاکستان گفت: دو سه کتاب در این راستا معرفی شده است. یکی دیگر از شهدایی که دراین غرفه به زائران حسینی معرفی می شود شهید دکتر محمدعلی نقوی هست. این شهید در زمان امام خمینی و درسالی که عربستان برای ایرانی ها حج راممنوع کرده بود ماشین و دستگاه فتوکپی خریده و فتوای برائت ازمشرکین امام راچاپ و در اختیارحجاج قرارداده بود. این شهید در زمان دفاع مقدس ایران دانشجو بود و در دفاع مقدس حضورداشت. همچنین این شهید سازمان امامیه را درپاکستان تشکیل داد و امروزاین سازمان در سراسر پاکستان در مدارس و دانشگاه ها با هزاران جوان بسیجی و جوانان مدافع حرم حضرت زینب فعالیت می کند.

وی ادامه داد: همچنین شهید دکتر غلام محمدفخرالدین از شاگردان آیت الله اعرافی که دارای اجتهاد و مدرک دکترا بود در فاجعه منابه شهادت رسید به زائران حسینی معرفی می شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از پیاده روی اربعین زنده نگه داشتن پیام شهدا هست همانطورکه حضرت زینب (س) وامام سجاد(ع) راه شهدای کربلا را زنده نگه داشتند ما هم شهدایی را که در راه اباعبدالله شهید شدند به زائران اربعین حسینی معرفی می کنیم و جزوه هایی را به زبان عربی فارسی دراختیار زائران قرارمی دهیم. همچنین سخنان رهبری درخصوص شهیدحججی را به زبان انگلیسی به همراه معرفی آدرس سایت رهبری در اختیار مخاطبان قرار می دهیم وبه دنبال این هستیم تا از این طریق ولایت تبلیغ و ترویج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha