شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این‌که در سال جدید ۷۷ وقف جدید از سوی مؤمنان خیراندیش انجام شده است، گفت: هزار و ۳۶۱ امامزاده، ۱۴ هزار موقوفه و ۱۸۴ هزار رقبه در مازندران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، امروز در دیدار با استاندار جدید مازندران، وقف را یک منشور چند وجهی دانست و با بیان این که بازتاب وقف و موقوفات در مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه اثرگذار است، ادامه داد: وقف دستور عملی اسلام برای افزایش عدالت اجتماعی و کاهش طبقاتی در جامعه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که نیازمندی‌های روز جامعه برای وقف ترویج شود، بیان کرد: ایجاد وقف‌‌های جدید با نیت محیط زیست، کتابخانه، مراکز علمی، شادی های اهل بیت(ع) و مهم تر از آن حوزه‌های علمیه است.

حجت الاسلام حیدری به ترویج وقف‌های مشارکتی تاکید کرد و با بیان این که ترویج وقف‌های جدید نیازمند همکاری و اطلاع‌رسانی است، ادامه داد: اگر فرهنگ وقف را در جامعه گسترش دهیم بی‌شک گامی بزرگ برای شرایط زندگی مناسب اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداشته‌ایم.

استاد حوزه علمیه مازندران به جایگاه ویژه وقف در اسلام، قرآن و نزد ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: نیت واقف دارای اجر و پاداش بزرگ و خدمت به وقف و موقوفات نیز دارای ثواب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهارکرد: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.

وی با اشاره به فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند و عمل به وقف شود، افزود: با فتوای امام خمینی (ره) انقلاب دیگری در حوزه وقف در کشور صورت گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که گسترش فرهنگ وقف در جامعه می تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه را رفع کند، خاطرنشان کرد: با این دستور دینی می توان گرفتاری های قشر ضعیف جامعه را به طور کامل رفع کرد و سامان بخشید.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که امروز فرهنگ وقف نبود امروز بسیاری از ارزش های دینی در جامعه کمرنگ می شد، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرهنگ ارزشمند الهی توانستیم آرمان ها و ارزش های دینی را در جامعه همچنان زنده و پویا نگاه داریم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که پس از مرگ هیچ چیز همراه آدمی نخواهد بود و تنها اعمال و کردار او است که در آن دنیا با فرد خواهد آمد، تصریح کرد: انسان مؤمن با وقف اموال و دارایی های خود در راه خدا توشه ای ارزشمند برای سفر آخرت خود تهیه می کند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه های اوقاف عمل به نیت واقفان خیراندیش است، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده در عمل به نیت واقف خللی ایجاد شود به طور حتم خسران بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف مازندران در پایان با بیان این‌که در سال جدید 77 وقف جدید از سوی مؤمنان خیراندیش انجام شده است، گفت: هزار و 361 امامزاده، 14 هزار موقوفه و 184 هزار رقبه در مازندران وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha