جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دومین اجلاس استانی نماز در کاشان

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان و با بیان اینکه دشمنان با تمام توان و برنامه ریزی در فضای مجازی اقدام به تخریب اذهان عمومی جامعه اسلامی می کنند، گفت: متاسفانه مذهبی ها و متدیین جامعه از فضای مجازی آن طور که باید و شاید نتوانسته اند استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام رنجبر در دومین اجلاس  استانی نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» در دانشگاه کاشان با تاکید بر لزوم شناخت هر چه بیشتر جایگاه نماز، به تاکیدات مقام معظم رهبری پیرامون کارکردن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند « اگر مسئولیتی  نداشتم، مسئولیت فضای مجازی را می پذیرفتم بهتر بود» .

وی با بیان اینکه دشمنان با تمام توان و با برنامه ریزی در فضای مجازی اقدام به تخریب اذهان عمومی جامعه اسلامی می کنند، افزود: متاسفانه مذهبی ها و متدیین جامعه از فضای باز مجازی آن طور که باید و شاید نتوانسته اند استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان، با بیان اینکه در کلیه شهرستانهای استان اجلاس استانی نماز با موضوع  نماز و فضای مجازی برگزار می شود، گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از شهرستان های استان، دانشگاه ها میزبان اجلاس نماز شده اند، حضور دانشجویان در این فضا بسیار موثرتر می باشد.

حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: براساس فراخوانی که در فضای مجازی به صورت سراسری انجام اعلام شد، استان اصفهان توانسته رتبه اول را در این زمینه به دست آورد.

وی، با بیان اینکه فراخوان «فضای مجازی و نماز» تا پایان آذر ماه سال جاری تمدید شده است، تولید محتوا متناسب با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از مهمترین اهداف این فراخوان عنوان کرد و افزود:  این محتواها پس از تولید قرار است در فضاهای موجود ارائه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز اصفهان، با بیان اینکه براساس آمار 45میلیون نفر از جمعیت کشورمان از تلگرام استفاده می کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه چندین ساعت این افراد از فضای مجازی استفاده می کنند، باید مطلب علمی دینی خصوصا راجع به موضوع نماز به صورت گسترده در فضای مجازی تولید شود.

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه متاسفانه نحوه استفاده از فضای مجازی در کشورمان مطلوب  نیست، یاد آورشد: کسانی که این تکنولوژی را در سطح دنیا ایجاد کرده اند، در کشورهای اروپایی و غربی بچه های زیر شانزده سال خود را مجاز به داشتن موبایل پیشرفته نمی دانند و میزان دسترسی به اینترنت متفاوت است.

وی، با بیان اینکه باید از فضای مجازی در زمینه های دینی و توسعه فرهنگ نماز استفاده کنیم، گفت: اگر بخواهیم جامعه از گناه پاک شود، قطعا از طریق نماز به این هدف خواهیم رسید.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان از راه اندازی کانال نماز ویژه کودکان در فضای مجازی خبر داد و اظهار کرد: بزودی برای تامین خوراک فکری، آموزشی ائمه جمعه و روحانیون استان اصفهان کانال ویژه ای در فضای مجازی ایجاد می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha