پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله نمازی-دومین اجلاس استانی نماز در کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که با زور و تهدید بکارگیری نیروهای امنیتی و پلیس هیچ موقع نخواهیم توانست افراد را وادار به نماز خواندن کنیم، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و تبیین آثار و برکات نماز، جوانان را نمازخوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» درکاشان آیت الله عبدالنبی نمازی، امروز دردومین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» در سالن علامه ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان، نماز را ابزار پیشرفت علمی برای تحقق اهداف فرهنگ توحیدی دانست و گفت: نماز و حکومت، سیاست، اقتصاد، جهاد، بهداشت، دانشگاه، آموزش و پرورش، بازار و حوزه های علمیه  از مهمترین عناوین نماز است

نماینده ولی فقیه در کاشان، نماز را کلید گشایش مشکلات جامعه دانست و تاکید کرد: آثار و دستاوردهای نماز در عرصه های مختلف باید توسط گروه های کارشناسی مورد بحث و بررسی بیشتری قرار گیرد .

عضو خبرگان رهبری، توجه به نماز و کمک گرفتن از آن جهت حل مشکلات و پرهیز از بی توچهی به اقامه نماز مورد تاکید قرار داد و گفت: خانواده ها باید فرزندان خود را تشویق به  نماز خواندن اول وقت کنند.

امام جمعه کاشان، با بیان این که در جامعه توحیدی فعالیت های سیاسی و اقتصادی نمی تواند عامل بازدارنده اقامه نماز باشد، گفت: در جامعه توحیدی، سرگرمی ها نمی تواند از اهمیت نماز بکاهد.

وی، با تاکید بر اینکه باید سطح آگاهی های جامعه خصوصا در بین جوانان نسبت به برکاتی که نماز به همراه دارد، گسترش یابد، به صورت ظاهری و باطنی نماز اشاره کرد و افزود: در نماز خواندن  ضمن اینکه حرکات  ظاهری باید رعایت شود به درستی نیز به آن عمل شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز اگر به درستی در جامعه پیاده و عملیاتی شود، بسییاری از منکرات از بین می رود، اظهار کرد: اگر بخواهیم جلوی فساد، فحشا و منکرات گرفته شود باید جامعه خصوصا جوانان را با نماز آشنا کنیم.

آیت الله نمازی با تاکید بر این که با زور و تهدید بکارگیری نیروهای امنیتی و پلیس هیچ موقع نخواهیم توانست افراد را  وادار به نماز خواندن کنیم، تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی و تبیین آثار و برکات نماز، جوانان را نمازخوان کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، خواندن نماز اول وقت را موجب ناامیدی شیطان دانست و گفت: وقتی نماز خارج از وقت خودش اقامه شود، شیطان خوشحال می شود و زمینه به وجود آمدن گناه فراهم می گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha