چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین

حوزه/ امام جمعه شاهین دژ گفت: پیاده روی اربعین نشانگر قدرت نرم مسلمانان به خصوص شیعیان جهان در برابر دشمنان اسلام است.

حجت الاسلام حسین فصیح‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، در خصوص اهمیت اجتماع عظیم اربعین، اظهار داشت: کنگره عظیم اربعین نشانگر قدرت مسلمانان به خصوص شیعیان جهان در برابر دشمنان اسلام است و در واقع این بدان معنا است که در صورت بروز هر حرکت نابخردانه‌ای از سوی مستکبران علیه مسلمانان به خصوص شیعیان، این قدرت واحده در برابر تهاجم و تجاوز ایستادگی خواهد کرد.

وی افزود: این قدرت واحده توانست در کشور عراق و سوریه با دشمنان اسلام و مسلمین به سرکردگی آمریکا و اسرائیل و حامیان مالی منطقه‌ای آنها، مقابله و ایستادگی کند و به پیروزی های ارزشمندی نیز دست یابد .

امام جمعه شاهین دژ خاطر نشان کرد: پیاده روی اربعین در واقع نشانگر والا بودن ارزش‌های سید شهداء(ع) برای تمامی ادیان است زیرا که مشاهده شده که در این پیاده روی از بیشتر ادیان آسمانی حضور دارند و این خود نشان از روشنگری راه امام حسین(ع) در دستیابی به پیروزی در برابر مستکبران و ظالمان زمان خود است که امروزه به عنوان یک نماد برای ملت‌های آزادیخواه با ارزش و قابل ستایش است .

حجت السلام فصیح نیا افزود: افرادی که در مسیر این پیاده‌روی حاضر می‌شوند با یک شناخت و معرفت در این راستا قدم برمی‌دارند که بسیاری از دشمنان اسلام از این موضوع هراسناک هستند و این پیاده‌روی را به نوعی انقلاب در برابر تفکرات و اندیشه‌های ظالمانه خود می‌دانند .

وی اذعان داشت: اثرات اجتماعی اجتماع عظیم اربعین بر جوامع اسلامی به خصوص جامعه ایران اسلامی بسیار موثر و قابل تقدیر است، زیرا جوانانی که در این مسیر قرار می گیرند، بیش از پیش به اسلام و اعتقادات دینی نزدیک تر می شوند و این خود نتایجی همچون آرامش روانی را برای جامعه به ارمغان دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha