پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مانور عظیم اربعین حسینی بی شک یک حرکت تاثیرگذار عبادی، سیاسی و انقلابی است.

آیت الله محسن فقیهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اجتماع بزرگ شیعیان ، محبان اهل بیت(ع) و مسلمانان در طریق الحسین(ع) و رسیدن به نقطه کانونی این محبت که کربلای معلی است، تصویر زیبایی از اتحاد اسلامی و شیعی را به دنیای امروز نشان می دهد.

وی افزود: این اجتماع بزرگ و بسیار تاثیرگذار، خاری در چشم دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) است چه آن که پیاده روی اربعین و این عظمت جمعیت، مقدمه ای برای تحول در عرصه جهانی و انشاالله زمینه ساز ظهور ولی عصر(عج) خواهد بود.

این استاد حوزه با بیان این که خون مطهر سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش تا قیام قیامت در همه تحولات بشری تاثیرگذار خواهد بود، گفت: رمز ماندگاری دین و آیین ما به خاطر ایثار و فداکاری امام حسین(ع) و اصحاب ایشان است و ما هر چه از تاثیر و عظمت نهضت کربلا بگوییم باز هم کم است.

وی اضافه کرد: پیاده روی مردم با وجود شرایط سخت و دوری راه نشان می دهد که محبان و ارادتمندان بی شمار امام حسین(ع) در این راه آماده هر گونه جان فشانی هستند و در مسیر تبلیغ آموزه های حسینی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی کنند چرا که آن ها به زینب کبری (س) و امام سجاد(ع) تاسی کرده و الگو گرفته اند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha