پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام سروستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: یکی از مناسبت های بسیار مهمی که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد اربعین حسینی است که اولین کسی که بعد از شهادت امام حسین علیه السلام از مدینه رهسپار کربلا شد، جابربن عبدالله انصاری، صحابه پیامبر اسلام (ص) بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی امروز ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: یکی از مناسبت های بسیار مهمی که ریشه در اعتقادات دینی ما دارد اربعین حسینی است که اولین کسی که بعد از شهادت امام حسین علیه السلام از مدینه رهسپار کربلا شد، جابربن عبدالله انصاری، صحابه پیامبر اسلام (ص) بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: این واقعه به عنوان یک سنت در تاریخ ثبت شد و ائمه اطهار(ع) هم به این موضوع اهتمام داشتند، به طوری که حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در حدیثی یکی از پنج نشانه های مومن را زیارت قبر امام حسین(ع) در روز اربعین عنوان می‌کنند.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از دیرباز عاشقان و شیفتگان خاندان رسالت و ولایت قبر امام حسین علیه السلام را در اربعین زیارت می‌کردند، به نحوی که مراجع، بزرگان حوزه علمیه نجف و بسیاری از بزرگان مقید بودند که با پای پیاده به زیارت قبر امام حسین(ع) بروند و موضوع اربعین به برکت بزرگان حوزه های علمیه، و مردم ولایتمدار به فرهنگ اصیل تبدیل شده است.

حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: در دوران حاکمیت حزب بعث خفقان ایجاد شد و مردم را از انجام مناسک دینی منع کردند و با سقوط صدام ملعون این سنت حسنه تبدیل به یک حرکت عظیم و میلیونی مردمی ‌شد که در سطح جهان بی نظیر است و با شکوه ترین اجتماع حسینی مراسم اربعین به شمار می‌رود به طوری که در مراسم روز اربعین بر اساس اعلام شده حدود ۲۵ میلیون زائر به کربلا مشرف می‌شوند که این حرکت دینی و اعتقادی تاثیر جهانی عمیقی دارد، به طوری که همه مسلمانان جهان با گرایش های مختلف و حتی پیروان سایر ادیان در این روز به زیارت قبر امام حسین مشرف می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به تاثیرات فردی و اجتماعی حرکت عظیم اربعین افزود: از تاثیرات فردی این حرکت عظیم این است که همواره محبت اهل بیت(ع) در قلوب، انسان را به سوی خدا هدایت می‌کنند و به عکس آنچه منحرفین اعتقادی می گویند که آن را شرک می دانند، اهل بیت(ع) وسیله ای برای هدایت انسان ها به سوی خداوند هستند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: در بعد اجتماعی هم صفوف به هم فشرده مسلمانان درس عبرتی برای دول جهان و به خصوص غرب و استکبار جهانی است که می کوشند با ایجاد تفرقه اتحاد مسلمین را بر هم بزنند تا در مسیر شیطانی خود موفق شوند.

وی اضافه کرد: زائران کربلا با بهره برداری از این فرصت معنوی، توجه به اعمالی که سبب نزدیکی به خدا می شود، پرهیز از اختلاف و تفرقه و اموری که موجب وهن دین و فاصله گرفتن از ارزش های دینی است، احترام به قوانین کشور عراق، احترام به فرهنگ اهل بیت بر اساس توصیه های مرجعیت و رهبری و با همدلی سفری بی خطر را با عبادتی مقبول انجام دهند.

حجت‌الاسلام سروستانی افزود: همه هیئات مذهبی در سطح استان و شهرستان ها، مراسم های مذهبی را در ایام اربعین برگزار کنند و کسانی که توفیق حضور در اربعین را ندارند با مرقد امام حسین(علیه السلام) ارتباط قلبی برقرار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: اربعین سرور و سالار شهیدان یک انقلابی در جهان ایجاد کرد و شکوه و عظمتی به اسلام بخشید و عظمت امروز اسلام به خاطر تلاش های امام حسین(ع) و یاران خاص ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha