جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به اعزام کاروان‌های پیاده برای ایام عزاداری دهه آخر صفر به مشهد مقدس گفت: هر ۱۵ کیلومتر موکب‌ها مستقر هستند و خدمات پزشکی، تغذیه‌ای و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی و آموزشی اعضای کمیته ستاد ساماندهی کاروان‌های زائران پیاده شهرستان بجنورد، بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های اعلام‌شده مسئول کاروان در رابطه با نحوه حرکت از سوی اعضای کاروان تأکید کرد.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌های پیاده برای ایام عزاداری دهه آخر صفر به مشهد مقدس افزود: هر 15 کیلومتر موکب‌ها مستقر هستند و خدمات پزشکی، تغذیه‌ای و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به استقرار موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی زائران حرم امام رضا(ع) گفت: از بجنورد تا فاروج که کاروان‌های پیاده از استان خارج می‌شوند موکب‌ها برپا خواهند شد.

وی در خصوص بحث خدمات پزشکی اظهار داشت: در جلساتی که بدین منظور با حضور دانشگاه علوم پزشکی، هلال‌احمر و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد تدابیر لازم اندیشیده شد و اکیپ‌های اورژانس و هلال‌احمر در مناطق موردنظر مستقر می‌شوند و از این جهات جای نگرانی نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به شأن و منزلت جایگاه زائران امام رضا(ع) گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی عازم به مشهد مقدس به برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برپایی نماز جماعت اول وقت و اقدامات پیشگیرانه در حوزه پزشکی و ترافیکی توجه ویژه داشته باشند تا ضمن برخورداری از فضائل معنوی این سفر بافضیلت، سفر آنان بدون هیچ‌گونه آسیب و مشکلی به پایان برسد.

وی تصریح کرد: ایستگاه‌های صلواتی متعددی در طول مسیر کاروان‌های پیاده در حال برپایی است و زائران می‌توانند در این ایستگاه‌ها ضمن استفاده از برنامه‌های فرهنگی از امکانات بهداشتی نیز استفاده کنند و به مسیر خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: مسئولان کاروان‌های پیاده توجه داشته باشند تجمع کاروان پیاده در نقاط بی‌خطر و در حاشیه جاده باشد، تا در حرکت خودروهای عبوری اختلال ایجاد نشود و شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

در ادامه این نشست آموزشی، سرگرد هاشم زاده فرمانده پلیس راه شهرستان بجنورد نیز نکاتی را پیرامون عدم حرکت کاروان‌ها در شب، حرکت کاروان در خلاف مسیر جاده، داشتن کاور و تابلو، همراه داشتن برگ مجوز تردد و…. را بیان کرد و گفت: رعایت نکات ایمنی در طول مسیر برای تمام اعضای کاروان الزامی است.

وی اظهار داشت: آگاهی بخشی در زمینه نکات ایمنی می‌تواند کاهنده حوادث جاده‌ای است، لذا از مسئولان هیئت‌ها انتظار داریم حرکت هیئت‌ها را در طول مسیر ساماندهی کرده و با مأموران پلیس راه و راهور همکاری‌های لازم را داشته تا سفری بی‌خطر و ایمن داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha