جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حمید جلالی هنرمند-معاون تهذیب مدرسه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام جلالی هنرمند زوار گفت: می توانند بهره های مختلفی از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین داشته باشند. برای نمونه، وقتی افراد خدمتی می کنند روحیه تواضع، ایثار و از خودگذشتگی و خدمت و عشق ورزیدن به زوار ابا عبد الله(ع) تقویت و منتشر می شود

حجت الاسلام حمید جلالی هنرمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان اینکه زیارت اربعین دارای سبقه و قدمتی تاریخی است، اظهار داشت: این زیارت از حضرت زینب (س)، امام سجاد علیه السلام و باقی اسرای کربلا که از شام مجدداً مراجعت کردند و به سمت ابدان مطهر شهدا بازگشتند، شروع شده؛ تا جابربن عبدالله انصاری آن صحابی عزیز رسول گرامی اسلام که محضر چند امام معصوم را نیز درک کرده بود. علمایی مانند مرحوم آیت الله شیخ جواد تبریزی، آیت الله سید محمد شاهرودی و... در طول سالیان متمادی به تأسی از سیره اهل بیت (ع) مانند امام صادق و امام رضا علیهم السلام در این پیاده روی شرکت کرده‌اند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه پیاده روی اربعین پیام های زیادی دارد، بیان داشت: یکی از این پیام ها در بعد فرهنگی عبارت از تبیین و روشنگری و در واقع رساندن پیام ناب اسلام است که در قالب موکب ها و توقفگاه هایی که در این مسیر قرار گرفته، مردم با کلمات و دستورات ناب اسلامی و سیره امام حسین (ع) آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این پیاده‌روی که بستر و ظرفیت خوبی را ایجاد کرده است، آوردن امکانات و کمک‌های مردمی می باشد. اینکه مردم به صورت خودجوش موکب هایی را برپا و از زوار پذیرایی می کنند. انسان مشاهده می کند که با چه اخلاصی کفش زائر ها را واکس می‌زنند، غذای او را تهیه می‌کنند، و بدن زائر را مشت و مال می دهند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه در این پیاده روی هر کس با انگیزه می خواهد عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهد، گفت: اینکه عده بسیاری این چنین با عشق به امام حسین (ع) نوکری می کنند، موجب عزت و بزرگی امت می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه آیت الله بروجردی(ره) کرمانشاه عنوان کرد: زوار می توانند بهره های مختلفی از ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین داشته باشند. برای نمونه، وقتی افراد خدمتی می کنند روحیه تواضع، ایثار و از خودگذشتگی و خدمت و عشق ورزیدن به زوار ابا عبد الله(ع) تقویت و منتشر می شود. آثار این عشق و دلدادگی به گونه ای است که در این راستا بسیاری از افراد دارای مدارج بالای علمی و سمت های گوناگون به این خیل عظیم ملحق می شوند.

حجت الاسلام جلالی زیارت امام حسین (ع) را فرصت مغتنم دانست و افزود: زوار باید در این زیارت خودسازی معنوی، تقویت باورهای اعتقادی و انجام واجبات را به عنوان الگو سرلوحه و برنامه عملی خود قرار دهند.

وی، ایجاد وحدت و علقه بیشتر با سایر مسلمین و شیعیان را از دیگر آثار و برکات و نیز فرصت های این راهپیمایی عظیم دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه در این سفر افراد از اقصی نقاط دنیا شرکت می کنند، لذا این فرصت هست که هم بین شیعیان و مسلمانان وحدت و روحیه برادری ایجاد شود و هم پیام انقلاب و شهدا و... را از این طریق به سایر مسلمین برسانیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha