جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارش تصویری پیاده روی اربعین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خضری با بیان این که اربعین بهترین فرصت برای تقویت عظمت دین اسلام و همچنین تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی است،گفت: اربعین بهترین فرصت تقویت اعتقادات نسل جوان است.

حجت الاسلام ناصر احترامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، در ارتباط با اهمیت زیارت و پیاده روی اربعین حسینی، اظهارکرد: این راهپیمایی عظیم، نشان از اتحاد امت اسلامی در جای جای دنیا دارد.

وی افزود: اجتماع عظیم اربعین درکربلا عظمت، قدرت، عشق و علاقه مسلمانان و شیعیان را به دنیا نشان داده و در واقع سبب کوبیده شدن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) خضری، راهپیمایی میلیونی اربعین را، نشانه ای از پاسخ به ندای عدالت طلبی دانست و یادآور شد: یکی از  نکات مهمی که در پیاده روی مذکور مشهود است، حضور تمام ادیان است که باید قدر دانسته شود.

حجت الاسلام احترامی ادامه داد: حضور همه ادیان در این پیاده روی، درس بزرگی برای دشمنان و ابرقدرت‌ها است.

وی، خدمت به زائرین اربعین و اباعبدالله الحسین(ع) را عبادت دانست و یادآور شد: اربعین تقویت کننده اعتقادها به ویژه در بین نسل جوان است.

مدیر مدرسه علمیه خضری از اربعین به عنوان فرصتی در راستای تقویت عظمت دین اسلام و تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی نام برد.

حجت الاسلام احترامی با بیان این که اربعین جزو شعائر شیعه است، متذکر شد: یکی از دلایل مهمی که امام حسن عسکری(ع) درروایتی مهم زیارت اربعین را در ردیف واجباتی مانند نماز قرار داد، این است که جامعه شیعه عصر انتظار با محوریت سیدالشهدا(ع) زمینه ظهورامام عصر(عج) را رقم بزند.

وی، يكی از جلوه های ويژه و زيبا در مراسم و  ايام اربعين را، حضور پرشور طلاب جوان و روحانيون دانست و افزود: اين پياده روی وراهپيمایی ايام  اربعين  را می توان به عنوان بهترين فرصت برای معرفی وشناساندن شخصيت امام حسين (ع) واهداف قيام آن حضرت به تمام جهان دانست.

حجت الاسلام احترامی با تاکید بر این که مراسم پیاده روی اربعین، یک مسیر اجتماعی و سیاسی است و تبدیل به یک نهضت دشمن شکن شده، گفت: این مراسم بهترین فرصت تبلیغ دین توسط طلاب و روحانیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha