شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود سرپرست یک خانواده با کیسه‌ای بر دوش برای گذران زندگی زباله‌ جمع آوری می‌کند، گفت: گرد و خاک سهم مردم روستاهای خراسان جنوبی از معادن است

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور، اظهار داشت: کار و تلاش شما بسیار ارزشمند است و این توفیقی است که از سوی خداوند به شما عنایت شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی خطاب به رئیس سازمان بنیاد مستضعفان کشور افزود: شما همیشه باید به خاطر این الطاف خدا را شاکر باشید و نوع کاری که شما انجام می‌دهید کار فرهنگی است و خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: از طرف افرادی که از بسیج سازندگی کشور برای اردوهای جهادی به خراسان جنوبی می‌آ‌یند بارها بازگو می‌شود که مردم استان در برخی مناطق بسیار مستضعف هستند و شما امروز قدم به استانی مستضعف گذاشته‌اید که خشکسالی‌های چندین ساله، کمبود باران و مشکلات آبی شرایط را بر این مردم سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود و اشتغال هم که نباشد زمینه برای مهاجرت فراهم می‌شود، همان گونه که تاکنون شاهد مهاجرت‌های زیادی از روستاها به حاشیه شهرها بوده‌ایم و اگر مهاجرت‌ها ادامه یابد برای دولت و همه دردسر به وجود می‌آید.

امام جمعه بیرجند گفت: تا جایی که قانون به شما اجازه می‌دهد در چارچوب عدالت به این استان توجه شود، چون خراسان جنوبی از جهات مختلفی دچار عقب ماندگی‌هایی است و در هر خانه‌ای بیکار وجود دارد و اخذ وام‌ها هم دردی برای مردم دوا نکرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود، سرپرست یک خانواده با کیسه‌ای بر دوش برای گذران زندگی زباله‌ جمع می‌کند افزود: با اینکه خراسان جنوبی استانی مرزی و دارای ترانزیت بالا است، اما از معادن  غنی و فراوان فقط گرد و خاک  نصیب مردم می‌شود.

 800سند در خراسان جنوبی قرار است به مردم تقدیم شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه از اواخر سال گذشته طرح پرداخت وام خوداشتغالی برای تمام استان‌ها توسط بنیاد مستضعفان آغاز شد، گفت: در هر استان 20 میلیاد تومان در نظر گرفته شده که پنج درصد یارانه توسط بنیاد و پنج درصد توسط معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری در نظر گرفته شده، که برای مصرف‌کننده با نرخ هشت درصد در طرح‌های روستایی قابل استفاده است.

سعیدی‌کیا اضافه کرد: با توجه به این که سهمیه در سال گذشته جذب نشده به سال جاری آوردیم، یعنی هر استان سهم آن‌ها 40 میلیارد تومان است و خراسان‌جنوبی تاکنون توانسته 20 میلیارد تومان با معرفی 106 طرح جذب کند.

وی با بیان این که همچنین 3 میلیارد تومان هم به سهم خراسان‌جنوبی اضافه شده، یادآور شد: اگر در بحث فرش‌بافی هم کارگاه راه‌اندازی شود این استان می‌تواند از این وام‌ها استفاده کند.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه در این استان 20 طرح ظرف یک سال به نتیجه رسیده است، ادامه داد: در تمام زمینه‌ها این وام‌ها قابل جذب است.

سعیدی‌کیا با بیان این که برای همه مناطق با همکاری استان برای ساخت سالن‌های ورزشی اعتبار گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: همچنین یک زمین ورزشی با همکاری بنیاد مستضعفان در بیرجند در حال ساخت است که 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته  است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha