جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اجتماع عظیم مردم قم در روز اربعین در میعادگاه منتظران

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت : راهپیمایی اربعین یک پیام روشن از جنس اقتدار به دشمنان ملت داد و اتحاد و بالا رفتن اعتقادات مذهبی را نیز می‌توان از بهترین آثار آن در جامعه برشمرد.

حجت الاسلام عیسی برادری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آثار مثبت اجتماع عظیم اربعین اشاره کرد، و اظهار داشت: پاجتماع اربعین باعث ایجاد اتحاد بین دو ملت ایران و عراق شده است، این پیاده‌روی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته گروه‌های تروریستی تصمیم داشتند نه تنها امنیت این پیاده‌روی، بلکه کل منطقه را برای همیشه از بین ببرند، اما با حضور رزمندان اسلام و عاشقان اهل بیت(ع) نه تنها امنیت مسیر پیاده‌روی کاملا تامین شد، بلکه بخش اعظمی از مناطق اشغالی نیز از لوث تروریست‌ها پاک‌سازی شده است. 

وی افزود: دشمنان ملت‌ ایران و عراق و همچنین سوریه به سرکردگی آمریکا و حامیان مالی آنان همچون حاکمان فاسد آل‌سعود و مفسدان رژیم صهیونیستی در برابر اراده ملت ایران و نیروهای مردمی و نظامی عراق و سوریه تسلیم شدند و به اهداف شوم خود که همان ایجاد ناامنی و تغییر حکومت‌های شرعی و قانونی دو کشور عراق و سوریه بود، دست نیافتند .

امام جمعه تکاب ادامه داد: دشمنان با دیدن این حضور میلیونی به اتحاد و قدرت ملت ایران اسلامی خشمگین‌ می‌شوند، زیرا که این اتحاد و یکدلی ما است که باعث شکست سیاست‌های خصمانه ظالمان و جنایتکاران جهان شده است .

حجت الاسلام برادری افزود: از بعد اجتماعی نیز اجتماع اربعین سبب شور و رغبت در بین مردم شد. بنابه گزارش های پلیس پیشگیری از وقوع جرم، در ماه های رمضان و محرم میزان وقوع بزهکاری بسیار پایین‌تر از سایر ماههای دیگر است، قطعا بازگشت زائران به میهن به نوعی آرامش و ایمان را با خود به همراه دارد، وحدت و یک‌دلی و نهادینه شدن مسائل مذبی و فرهنگی و نیز ایجاد انسجام و شادابی و هیجان صحیح و ترغیب جوانان به سمت معنویت می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha