جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای

حوزه/ رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم گفت: موکب آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها باید در معرفت‌افزایی زائران نقش بسزایی داشته باشد و موکب‌های دیگر نیز باید بر خدمات فرهنگی بیافزایند و فرصت را برای متحول‌شدن افراد فراهم سازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای در حاشیه بازدید از موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، با اشاره به حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: دست چه افرادی در میان بوده که تا دیروز جامعه ایران را با رهبری امت به خط کرد و اکنون جهان اسلام را به خط کرده است.

وی با بیان اینکه حضور در مسیر پیاده‌روی اربعین امام حسین علیه‌السلام به دعوت امام عسکری علیه‌السلام یکی از نشانه‌های مؤمن است، عنوان کرد: هنگامی که انسان خیل عظیم عزاداران حسینی در همه سطوح و اقوام مختلف را مشاهده می‌کند، احساس نزدیکی ظهور امام عصر(عج) را دارد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم با تاکید بر این که برای ظهور فراهم‌سازیی شرایط و بسترها لازم است، مطرح کرد: حماسه اربعین حسینی را می‌توان یکی از این بسترها و شرایط دانست، به دلیل اینکه جامعه جهانی باید به استقبال ظهور برود.

وی از اماکن مقدس را یدک‌کش حرکت امام حسین(علیه‌السلام) نام برد و خاطرنشان کرد: تدبیر الهی این چنین تمام اقشار و مذاهب را در قالب مواکب به دور هم جمع کرده است که در این جمع آستان‌های مقدس حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و امام رضا (علیه‌السلام) باید حرف نخست را بزنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) ادامه داد: بر اساس روایت‌هایی که در رابطه با کریمه اهل بیت(س) و قم فرموده‌اند” حرم اهل بیت(ع) در قم است”، در این راستا حضور حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در حرکت اربعین حسینی باید متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به ابعاد مختلف ارائه خدمات به زائران در حوزه‌های فرهنگی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: در اربعین حسینی تراکم خدمات، تغذیه و اسکان به زائرین در حد کفایت است، اما خدمات فرهنگی پاسخگوی این خیل عظیم زائران نیست به همین علت باید به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف استان قم بر لزوم افزایش معرفت مسلمانان در حرکت اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: موکب آستان حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) باید در معرفت‌افزایی زائران نقش بسزایی داشته باشد و موکب‌های دیگر نیز باید بر خدمات فرهنگی بیافزایند و فرصت را برای متحول‌شدن افراد فراهم سازند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha