پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت‌الله سید محمد ابن‌الرضا

حوزه/ یکی از اساتید حوزه علمیه قم پرداختن به تجارت و تبلیغات در راهپیمایی اربعین حسینی را خیانت به اهل بیت(ع) خواند و گفت: اربعین راهی است که اهل بیت‌(ع) زائرین را با پای پیاده در این مسیر گردهم آورده‌اند به همین علت نباید از آن سوءاستفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد ابن‌الرضا در حاشیه بازدید از موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، با اشاره به شکوه حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: باید مواظب باشیم، که سبب تضعیف شکوه این پیاده‌روی نشویم.

وی از خدمات‌رسانی ویژه عراقی‌ها به زائران اربعین حسینی یاد کرد و افزود: مرم عراق هیچ‌گونه حق شخصی در اربعین حسینی برای خود قائل نمی‌شوند.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مکان تبلیغات و تجارت نیست، عنوان کرد: برخلاف مکان‌های دیگر که از تبلیغات استفاده می‌شود مردم عراق اربعین را مقدس دانسته و هیچ‌گونه تبلیغاتی در این ایام و به ویژه در مسیر پیاده‌روی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی باید خالی از تبلیغات باشد، تصریح کرد: باید این مسیر را به گونه‌ای مدیریت کرد تا وقتی افراد وارد آن می‌شوند فقط به خداوند و اهل بیت(ع) توجه کنند و نورانیت و تقدس این مسیر حفظ شود.
حجت الاسلام والمسلمین  ابن‌الرضا با اشاره به این که اربعین حسینی مکان خرید و فروش، درآمدزایی و تبلیغات نیست، عنوان کرد: اربعین در واقع فرصتی برای آماده شدن مردم و قرار گرفتن در صف لشکر امام عصر(عج) است و فردی که در لشکر امام زمان(عج) حاضر شد فقط باید عنوان خادمی و نوکری حضرت را داشته باشد.
وی ضمن توصیه به مسئولان امر جهت جلوگیری از نصب نشانه ها و آرم شرکت های تجاری، سوء استفاده از حضور انبوه مردم و پرداختن به تجارت و تبلیغات در راهپیمایی اربعین حسینی را خیانت به اهل بیت(ع) خواند و خاطرنشان کرد: اربعین راهی است که اهل بیت‌(ع) زائرین را با پای پیاده در این مسیر گردهم آورده‌اند، به همین علت نباید از آن سوءاستفاده کرد.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha