پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طه محمدی اربعین

آیت الله طه محمدی با تاکید بر این که عزاداری های حسینی باید هدفمند و محتوا محور برگزار شود، گفت: نباید به داشتن ایران اسلامی و آزادسازی سوریه و عراق دلمان را خوش کنیم، بلکه مومنان و مسلمانان باید در راه جهانی شدن اسلام بکوشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، ظهر امروز در مراسم عزاداری اربعین در میدان امام زاده عبدالله(ع) شهر همدان، گفت: عزاداری های حسینی باید هدفمند و محتوا محور برگزار شود.

وی تصریح کرد: طولانی بودن مدت عزاداری های سبب خستگی در عزاداران حسینی می شود و بازده عزاداری ها کمتر خواهد، مسوولان هیئات مذهبی و مساجد نسبت به این مساله اهمیت ویژه ای دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با اربعین حسینی می فرماید کسی فکر نمی کرد که اربعین حسینی با این شکوه برگزار شود ولی امروزه اربعین حسنی تبدیل به تجمع جهانی شده است.

وی در ادامه افزود: هنر زینب کبری(س) این بود که در کنار تبیین معارف عاشورا حافظ جان امام سجاد(ع) بود، حضرت زینب(س) با جانفشانی در راه ولایت همانند حضرت زهرا(س) مدافع راه امامت بود.

امام جمعه همدان ادامه داد: امروزه مدافعان حرم حضرت زینب(س) از حرم این بانوی مکرم دفاع می کنند، به خاطر اینکه زینب کبری(س) از ولایت که همه اسلام است دفاع کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: دنیا امروز تماشاگر همایش بزرگ اربعین حسینی و شعائر الهی است و به یاری خداوند متعال این همایش و شکوه اسلام وصل به ظهور منجی عالم بشریت می شود.

وی در پایان با اشاره به ضرورت جهانی شدن اسلام تاکید کرد: نباید به داشتن ایران اسلامی و آزادسازی سوریه و عراق دلمان را خوش کنیم، مومنان و مسلمانان باید در راه جهانی شدن اسلام بکوشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha