جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حكمت حكيمي فر ـ مدیر مدرسه علمیه بیجار

حوزه/ بدمستی‌های ولی‌عهد تازه به دوران رسیده سعودی در تقابل با محور مقاومت و کودتای وی در داخل عربستان کار را به جایی رسانده که در آمریکا نیز نسبت به آینده عربستان و پیامدهای اقدامات سلطنت سعودی برای منطقه و هم‌پیمانان ایالات متحده در غرب آسیا [خاورمیانه] احساس نگرانی و خطر ایجاد شده است.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، اظهار داشت: بدمستی‌های ولی‌عهد تازه به دوران رسیده سعودی در تقابل با محور مقاومت و کودتای وی در داخل عربستان کار را به جایی رسانده است که در آمریکا نیز نسبت به آینده عربستان و پیامدهای اقدامات سلطنت سعودی برای منطقه و هم‌پیمانان ایالات متحده در غرب آسیا [خاورمیانه] احساس نگرانی و خطر ایجاد شده است، چنانکه اندیشکده معتبر «کاتو» در گزارشی حمایت تمام‌قد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از اقدامات محمدبن‌سلمان، ولی‌عهد سعودی را بررسی کرده و هشدار داده است حمایت بی‌محابای ترامپ از شاهزاده سعودی بازی با آتش است؛ چرا که اقدامات داخلی محمدبن‌سلمان نهادهای اجتماعی و سیاسی این کشور را به لرزه انداخته و در منطقه نیز با سیاست‌های افراطی در قبال ایران، لبنان، سوریه، قطر و یمن بی‌ثباتی و تنش را به بار آورده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار ادامه داد: «واشنگتن‌پست» در سرمقاله خود با بررسی اقدامات متهورانه «محمدبن‌سلمان» از ترامپ می‌خواهد در برابر این شاهزاده بایستد، زیرا ادامه روند نامعقول و زیاده‌روی در رویارویی با ایران و سرکوب رقبای داخلی می‌تواند دست بالای ایران و متحدانش در خاورمیانه را تقویت کند.

وی اضافه کرد: این نشریه آمریکایی تأکید می‌کند که جنگی که این شاهزاده جوان در سال 2015 در یمن به راه انداخت، به یک باتلاق تبدیل شده و روندی را شکل داده است که احتمالاً به بدترین بحران انسانی جهان منجر خواهد شد.

حجت الاسلام حکیمی فر افزود: تحریم قطر، حرکتی که باز هم عربستان سردمدارش بود، شکافی بین کشورهای سنی‌نشین حاشیه خلیج‌فارس ایجاد کرده و افزون بر اینکه به یک بن‌بست بدل شده، گامی برای منافع ایران است.

وی به استعفای سعد حریری اشاره کرد و ادامه داد: استعفای حریری هم داستان مشابهی دارد و به جای تضعیف موقعیت حزب‌الله در لبنان، به تقویت موقعیت آنها نه تنها در لبنان، بلکه در منطقه و میان دولت‌ها در خاورمیانه کمک خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد نیز که مواضع ضد ایرانی او معروف است، با ابراز نگرانی از اقدامات عربستان می‌گوید: شک ندارم که ایرانی‌ها در حال پیشروی هستند و سعودی ها و حامیانشان بسیار نگرانند که البته در این زمینه حق دارند؛ اما اقدامات کنونی محمدبن‌سلمان با حمایت آمریکا می‌تواند سناریوی انقلاب اسلامی در ایران را تکرار کند و آمریکا باید خود را برای شرایطی مشابه آنچه برای شاه ایران رخ داد، آماده کند.

وی افزود: این تحلیل‌ها و اظهارات نشان می‌دهد، آمریکا و عربستان سعودی در منطقه در برابر قدرت روزافزون محور مقاومت دچار استیصال شده و نمی‌دانند چه سناریویی را دنبال کنند، چرا که با هر حرکت نتیجه عکس گرفته و افزایش قدرت ایران را شاهد هستند.

حجت الاسلام حکیمی فر تصریح کرد: آمریکا، نماد اصلی استکبار جهانی که روزی در تاریخ این کشور نیست که نشانه‌ای از جنایت و غارت و ظلم در آن نباشد، رژیم کودک‌کش صهیونیستی، رژیمی نامشروع که اساس و بنیان‌ آن بر کشتار و جنایت و اشغالگری بنا شده است، رژیم‌های متحجر منطقه چون عربستان و... که فاجعه انسانی در یمن نمونه‌ای از جنایت آنان است تا مشخص شود جبهه حق و جبهه باطل کجاست و امروز ما در کجای تاریخ ایستاده‌ایم.

وی در پایان گفت: جبهه استکبار و ارتجاع در منطقه و فراتر از آن، امروز در برابر انقلاب شکوهمند ملت ایران صف‌آرایی کرده و در تلاش است با هر حربه و جنایتی این شجره طیبه را از میان بردارد؛ خیالی که با راهبری رهبر معظم انقلاب و ایستادگی ملت بزرگ ایران راه به جایی نبرده و به شکستی تلخ و سخت برای آنان مبدل خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha